جو بکر، یکی از نویسندگان دومین گزارش سالانه سازمان غیردولتی دیده بان حقوق بشر در مورد احترام به حقوق کودکان، هشدار می دهد: «امریکا بسیار عقب مانده است و به حقوق کودکان احترام نمی گذارد.» امریکا تنها کشور عضو سازمان ملل متحد است که هرگز کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودک 1989 را تصویب نکرده‌ است.

به گزارش جماران؛ لیبراسیون در گزارشی آورده است: کار خطرناک، ازدواج های اجباری، عدالتی که با آنها در مکان هایی مانند بزرگسالان رفتار می کند. سازمان غیردولتی دیده بان حقوق بشر در گزارشی به عقب ماندگی قابل توجه امریکا در زمینه حمایت از خردسالان که با نابرابری های نژادی و جنسیتی مضاعف شده، اشاره می کند.

جو بکر، یکی از نویسندگان دومین گزارش سالانه سازمان غیردولتی دیده بان حقوق بشر در مورد احترام به حقوق کودکان، هشدار می دهد: «امریکا بسیار عقب مانده است و به حقوق کودکان احترام نمی گذارد.» امریکا  تنها کشور عضو سازمان ملل متحد است که هرگز کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودک 1989 را تصویب نکرده‌است.

بسیاری از امریکایی ها فکر می کنند که این کنوانسیون ضروری نیست، زیرا کشور قوانین خاص خود را دارد که از کودکان به خوبی محافظت می کند.

امریکا به شدت عقب است و حقوق کودک را به ویژه در مقایسه با سایر کشورهای غربی رعایت نمی کند. متأسفانه هیچ ایالتی در امریکا تمام استانداردهای بین المللی را رعایت نمی کند. در برخی موارد، اختلافات بین کنوانسیون و قوانین امریکا چشمگیر است. به عنوان مثال، امریکا تنها کشوری در جهان است که هنوز مجازات های ابد غیرقابل کاهش را برای افرادی که در زمان ارتکاب جرم خردسال بوده اند مجاز می داند. این رویه در 22 ایالت به قوت خود باقی است.

طبق کنوانسیون 1989، کودکان نمی توانند قبل از سن 14 سالگی از نظر قانونی مسئول شناخته شوند و هرگز نباید به عنوان بزرگسال محاکمه شوند، که در امریکا صدق نمی کند. در 24 ایالت، حتی حداقل سنی برای تعقیب کیفری یک کودک وجود ندارد و در 20 ایالت، کودکان می توانند در دادگاه بزرگسالان محاکمه شوند. با نگاهی به ازدواج کودکان، فقط 9 ایالت از 50 ایالت، ازدواج برای افراد زیر 18 سال را طبق توصیه کنوانسیون ممنوع می کنند و شش ایالت فاقد حداقل محدودیت سنی هستند. هیچ ایالتی در امریکا تنبیه بدنی را به طور کامل ممنوع نمی کند و 22 ایالت حتی در مدارس دولتی آن را مجاز می دانند.

کودکان آفریقایی-امریکایی مانند بزرگسالان آفریقایی-امریکایی اغلب به مجازات های بسیار شدیدتر از سایر گروه ها محکوم می شوند. وقتی صحبت از کار کودکان می شود، در کارهای کشاورزی استثناهای بزرگی وجود دارد. در برخی از ایالت ها، کودکان می توانند از سن 10 یا 11 سالگی در مزرعه شروع به کار کنند، این کار دوباره با تفاوت های نژادی انجام می شود. برای مثال، در بین جمعیت لاتین چه شهروندان امریکایی باشند و چه مهاجر ، کودکان بیشترین کار را در کشاورزی دارند. در مورد ازدواج کودکان، دختران اکثریت قریب به اتفاق موارد را تشکیل می دهند و اغلب با مردان بسیار بزرگتر از آنها ازدواج می کنند.

چهارده ایالت (از جمله نیوجرسی، اوهایو، آیووا و میسوری) قوانینی را تصویب کرده اند که حمایت های قانونی را تضعیف می کند. اگر کار کشاورزی را مثال بزنیم، کودکانی که در مزارع کار می کنند در مقایسه با بقیه جمعیت، میزان مرگ و میر یا صدمات جدی بسیار بالایی دارند.

اگر امریکا تاکنون کنوانسیون بین المللی حقوق کودک را تصویب نکرده است، به این علت است که جنبش بسیار پر سر و صدای والدین، بیشترمحافظه‌کار و مذهبی، مخالف تصویب آن است. آنها معتقدند که والدین حق دارند فرزندان خود را آنطور که می خواهند بزرگ کنند و هر گونه تلاش دولت برای تنظیم این حوزه را به عنوان تضییع حقوق آنها و خانواده می دانند. این گروه در درون حزب جمهوری خواه بسیار فعال و تأثیرگذار است. با این حال، برای تصویب یک معاهده بین المللی، باید توسط دو سوم سنا تصویب شود، که با توجه به ترکیب فعلی مجلس اعلای کنگره که جمهوری خواهان تقریباً نیمی از کرسی ها را در اختیار دارند، غیرممکن به نظر می رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.