در بیانیه دفتر جنبش امل لبنان به مناسبت سالگرد ربایش امام موسی صدر آمده است: متأسفانه پس از همه تلاش‌ها امام صدر و دو همراهش همچنان در زندان هستند. اخیراً دادستان کل لیبی مجداداً از دستگاه قضایی لبنان خواسته است که همکاری‌ها در این خصوص آغاز شود. شاید این همکاری فرصت مغتنی برای پایان دادن به این جنایت باشد.

به گزارش جماران؛ دفتر جنبش امل لبنان در ایران به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد ربایش امام موسی صدر بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: نهم شهریور ماه و ۴۵ سال پیش حادثه‌ای تلخ و بی‌مانند رخ داد که هیچ‌ چیز درد زخم آن اتفاق را التیام نمی‌بخشد مگر یک چیز، آزاد کردن امام موسی صدر و دو همراهش (شیخ محمد یعقوب و سید عباس بدرالدین) پس از ۴۵ سال زندانی.

این بیانیه می‌افزاید: متأسفانه پس از همه تلاش‌ها امام صدر و دو همراهش همچنان در زندان هستند. اخیراً دادستان کل لیبی مجداداً از دستگاه قضایی لبنان خواسته است که همکاری‌ها در این خصوص آغاز شود. شاید این همکاری فرصت مغتنی برای پایان دادن به این جنایت باشد.

امام موسی صدر بنیانگذار مجلس اعلای اسلامی شیعی لبنان و حزب «حرکة أمل» (جنبش أمل) به همراه محمد یعقوب و عباس بدرالدین (روزنامه نگار) در نهم شهریور سال ۱۳۵۷ (۱۹۷۸) در لیبی ناپدید شد.

در این بیانیه عنوان شده است: از همه، خصوصاً سران جمهوری اسلامی ایران، می‌خواهیم که به جدیت‌شان تا آزادسازی امام موسی صدر از زندان‌ ادامه دهند. جمهوری اسلامی ایران به حق‌خواهی و دفاع از مظلوم شهره است و همین ارزش‌هاست که امید ما را به این کشور برای حل این مسأله به درازا کشیده‌ شده پررنگ‌تر می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.