اسماعیلی وزیر ارشاد به بحث صیانت و اعتلای هویت دینی پرداخت و افزود: این موضوع بسیار مهم است، اجازه نمی‌دهیم دشمن در این زمینه پیروز شود. هیچ فعال فرهنگی که خلاف منافع ملی رفتاری داشته باشد اجازه کار ندارد. کسی که کشف حجاب کرده باشد اجازه فعالیت نخواهد نداشت.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست سراسری مدیران ارشد این وزارتخانه با اشاره به اهمیت موضوع افزایش جمعیت گفت: وزارت فرهنگ پای کار رشد نرخ فرزندآوری است.

نشست سراسری مدیران ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت هفته دولت صبح امروز (یکشنبه) ۵ شهریور در محل سالن‌ رودکی تالار وحدت با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وزیر فرهنگ در ابتدای این نشست با گرامیداشت یاد شهیدان باهنر و رجایی و ۷۲ تن از یارانشان با اشاره به مراسم پیاده‌روی اربعین این حرکت را یک حرکت تمدنی خواند و گفت : امروز میلیون‌ها دل عاشق از نقاط مختلف جهان راهی میقات عشق می‌شود و این نشان دهنده این امر است که امروز حضور در این میقات مرز نمی‌شناسد.

وی با اشاره به آغاز کار دولت در سال سوم به بررسی فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو سال گذشته پرداخت و با اشاره به شرایط سختی که دولت سیزدهم آغاز به کار کرد افزود: دولت سیزدهم در نقطه‌ی سختی آغاز به کار کرد. زمانی که دولت آغاز به فعالیت کرد بزرگترین مسائلی که با آن مواجه بودیم مسئله کرونا بود. من در ابتدای آغاز به کار خودم اولویت اول خودم را این مسئله قرار دادم‌.

وزیر فرهنگ با اشاره به بند تخصیص یک درصد درآمد شرکت‌های دولتی و بانک ها ادامه داد: امروز طبق بند ه تبصره ۹ بانک ها و شرکت های دولتی موظفند که یک درصد از درآمد خود را به بخش های فرهنگی اختصاص دهند.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به مسئولیت سنگینی که امروز بر عهده مسئولان در بخش های مختلف است تاکید کرد: ما امروز به امام راحل، خون شهدا و خانواده شهدا مدیون هستیم و در این زمینه مسئولیتی خطیر داریم.

اسماعیلی با ارائه آماری از تعداد افرادی که از برنامه های فرهنگی بهره مند شده‌اند گفت: ۲۵ میلیون ایرانی در برنامه‌های فرهنگی شرکت کردند که جای شکر دارد.

وی در ادامه با تشریح برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبیین اولویت‌های هشت گانه در این زمینه ادامه داد: ترویج مسجد محوری اولین خواسته ماست و خواهش می کنم در این زمینه دوهزار مسجد تبدیل به پایگاه فرهنگی و کانون فرهنگی هنری شود.

اسماعیلی در بحث تقویت نشاط اجتماعی گفت: وزارت فرهنگ برای‌ بعداز ماه صفر در چهارچوب‌ها برنامه‌های ویژه‌ای در این زمینه دارد.

وی در ادامه به بحث صیانت و اعتلای هویت دینی پرداخت و افزود: این موضوع بسیار مهم است، اجازه نمی‌دهیم دشمن در این زمینه پیروز شود. هیچ فعال فرهنگی که خلاف منافع ملی رفتاری داشته باشد اجازه کار ندارد. کسی که کشف حجاب کرده باشد اجازه فعالیت نخواهد نداشت.

اسماعیلی در شرح اهداف خود در سفرهای استانی گفت: در سفرهای استانی تلاش می کنم در آیین های شهرهای مختلف شرکت کنم، جمعه گذشته به استان هرمزگان سفر کردم و آنجا در آئین نوحه های نشسته شرکت کردم. ما به این آئین ها به عنوان سنگر فرهنگی نگاه می کنیم. بنابراین در مقابله با تهاجم فرهنگی مدیران فرهنگی باید شهر به شهر و روستا به روستا برای احیای این ظرفیت ها حضور پیدا کنند. نگاه دولت اینطور است که طبق سفر هفته گذشته به دورترین روستا ها در میناب می‌رویم تا این ظرفیت های فرهنگی را احیا کنیم.

اسماعیلی درباره راهبردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوع افزایش نرخ جمعیت گفت: این وزارتخانه پای کار رشد نرخ فرزندآوری است. جمعیت یک مسئله نمادین نیست بلکه کاهش آن یک تهدید جدی است. امروز اکثر خانواده ها تک فرزند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.