«جنین هنیس پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق که به تهران سفر کرده، پیش از ظهر امروز (یکشنبه) هشتم مرداد ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت امور خارجه دیدار و درباره آخرین تحولات عراق بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق امروز با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

«جنین هنیس پلاسخارت» نماینده  ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق که به تهران سفر کرده، پیش از ظهر امروز (یکشنبه) هشتم مرداد ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت امور خارجه دیدار و درباره آخرین تحولات عراق بحث و تبادل نظر کرد.  

این نخستین سفر پلاسخارت به تهران در دولت سیزدهم است. او دی ماه ۱۳۹۹ سفری دو روزه به تهران داشت.

«جنین هنیس پلاسخارت» نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق، دهم آذر ۱۴۰۱ به دیدار «محمدکاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد رفت. در این دیدار آخرین تحولات سیاسی عراق و راه‌های حمایت از دولت این کشور و ثبات و امنیت آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. پلاسخارت در این دیدار با اشاره به نقش مثبت همکاری بین ایران و عراق، تأکید کرد که این همکاری باعث ثبات در منطقه شده و باید ادامه یابد. (اینجا بخوانید)

پلاسخارت همچنین آذر ۱۴۰۱ با آیت الله العظمی «سیدعلی سیستانی» مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق دی ماه ۱۳۹۹ سفری دو روزه به تهران داشت و در این سفر گفت‌وگوهایی با مسؤولان ایرانی درباره مسائل منطقه‌ای در چارچوب تلاش‌های صورت‌گرفته برای حمایت از ثبات عراق انجام داد.

پلاسخارت از نوامبر ۲۰۱۸ عهده‌دار این سمت است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.