علیرضا تابش، دبیر دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی گفت: جشنواره ملی میراث‌فرهنگی پیش‌رویدادهایی را برای تعامل هرچه بیشتر با جامعه مخاطبان و شهروندان قزوینی برگزار می‌کند و این دو برنامه هم‌زمان با روز فرهنگی قزوین در شهریورماه و هفته گردشگری در مهرماه، با مشارکت نهادهای فرهنگی برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.

به گزارش جماران؛ علیرضا تابش، دبیر دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی در نخستین نشست هم‌اندیشی استانی با محوریت برگزاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی به میزبانی قزوین که عصر دوشنبه ۲۶ تیرماه در این شهر برگزار شد، گفت: تفاهم‌نامه برگزاری این جشنواره به میزبانی قزوین هفته گذشته به امضا رسید و بسیار خرسندیم که این رویداد ملی در دومین دوره برگزاری، در یکی از پایتخت‌های تاریخی ایران برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌‍فرهنگی، هر سال به میزبانی یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود؛ افزود: افزایش سواد میراث‌فرهنگی و آموزش اجتماعی یکی از اهداف مهم جشنواره بوده و حضور خانواده‌ها و نسل نو در این جشنواره بسیار حائز اهمیت است و اعضای دبیرخانه جشنواره در سطح ملی و استانی باید همه تلاش خود را برای مردمی‌سازی و ذهنیت‌سازی مناسب در خصوص این رویداد که با میراث و هویت ایرانیان مرتبط است، به کار ببرند.

 

01111-300x184

 

تابش خاطر نشان کرد: پیش‌بینی شده چند پیش‌رویداد مانند برگزاری تورهای مستندسازان و عکاسان زودتر از زمان برگزاری جشنواره در مناسبت‌هایی همچون روز قزوین یا روز گردشگری، متناسب با شرایط ماه محرم و صفر برگزار شود تا مردم به لحاظ رسانه‌ای و محتوایی به طور کامل در جریان این رویداد ملی فرهنگی و تاثیرات آن قرار گیرند.

دبیر دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی افزود: راه‌اندازی تماشاخانه سیار برای نقاط محروم استان، توزیع بسته‌های محتوایی بین مردم مناطق کمتر برخوردار ، برگزاری غرفه‌های بازی و خلاقیت در محورهای تاریخی شهر قزوین ، برگزاری پویش‌های فضای مجازی و نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری مختلف از جمله برنامه‌هایی است که در حاشیه این جشنواره برگزار خواهد شد.

در این جلسه، مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین و عضو شورای عالی سیاست‌گذاری جشنواره و علیرضا خزائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی قزوین، انبارلوئی مدیرکل صدا‌و‌سیمای مرکز قزوین، فائزی مدیرکل فرهنگ ‌و ‌ارشاد‌اسلامی قزوین و امامقلی رئیس حوزه هنری قزوین هم حضور داشتند.

دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی از ۲۸ آبان تا ۳ آذر ۱۴۰۲ به میزبانی شهر تاریخی قزوین برگزار می‌شود. یزد میزبان نخستین دوره این جشنواره بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی علیرضا تابش
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.