سردار منتظرالمهدی درباره مقدمات و ابعاد این «برخورد قانونی» توضیح بیش‌تری نداد. مسئله‌ای که در کنار اصل ماجرای بازگشت ون‌ها به سطح شهر به نگرانی‌ها درباره تکرار اتفاقات تلخ سال قبل دامن زده است؛ اتفاقات و آشوب‌های خیابانی که عموم جامعه هنوز یادشان نرفته جرقه‌ آتشش کجا و در چه شرایطی زده شد.

به گزارش جماران؛ کانال تلگرامی روزنامه فرهیختگان نوشت:

ایسنا ساعاتی پیش نوشت که پس از پیگیری خبرنگار این خبرگزاری مشخص شده که رئیس‌جمهور و قوه قضائیه دستوری درباره بازگشت ون‌های گشت ارشاد به خیابان‌ها نداشته‌اند.

روز گذشته بود که سردار منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا، در ویدیویی حدوداً دو دقیقه‌ای خبر از تصمیم پلیس برای بازگرداندن ون‌های گشت ارشاد داد.

نکته قابل توجه پیام تصویری سخنگوی فراجا، تأکید او بر تغییر نام ون‌های گشت ارشاد از «گشت امنیت اخلاقی» به «گشت هنجار اجتماعی» بود.

منتظرالمهدی در ابتدای صحبت‌هایش یک نکته مهم گفت و آن اینکه تصمیم فراجا، تحت تأثیر تأکید رئیس‌جمهور و رئیس‌ دستگاه قضا بوده است! نکته‌ای که در همان ساعات اولیه به منشأ بسیاری از انتقادها از رئیسی، اژه‌ای و مشاورین رؤسای قوا تبدیل شد که بدون توجه به اتفاقات پاییز ۱۴۰۱ و تبعات این تصمیم، مجدداً از فراجا چنین خواسته‌ای داشته‌اند. مسئله‌ای که ساعاتی قبل تکذیب شد و البته همین تأخیر در تکذیب خبر، اثرات خودش را بر سرمایه اجتماعی قوه قضائیه و قوه مجریه گذاشت.

 سخنگوی فراجا گفت: پلیس «در پی مطالبات مردم»، و «تأکید رؤسای محترم جمهور و قوه قضائیه»، به‌منظور گسترش امنیت عمومی ناگزیر، «از یوم جاری(منظور ایشان از "یوم" همان "روز"  است)»، با استقرار «گشت‌های خودرویی و پیاده» در سراسر کشور، علاوه بر انجام سایر مأموریت‌های پلیسی، با آن دسته از کسانی که متاسفانه توجهی به تبعات پوشش خارج از عرف نداشته و همچنان بر هنجارشکنی‌شان اصرار دارند ضمن انذار و تذکر، در صورت عدم تمکین از دستورات پلیس، «برخورد قانونی» و آنان را به دستگاه قضایی معرفی خواهد کرد.

 البته سردار منتظرالمهدی درباره مقدمات و ابعاد این «برخورد قانونی» توضیح بیش‌تری نداد. مسئله‌ای که در کنار اصل ماجرای بازگشت ون‌ها به سطح شهر به نگرانی‌ها درباره تکرار اتفاقات تلخ سال قبل دامن زده است؛ اتفاقات و آشوب‌های خیابانی که عموم جامعه هنوز یادشان نرفته جرقه‌ آتشش کجا و در چه شرایطی زده شد.

حجم ویدیو: 7.96M | مدت زمان ویدیو: 00:01:42
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.