مراسم گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران به همت حزب مجلس وحدت مسلمین، مجمع علمای پاکستان و سازمان دانشجویان امامیه امروز یکشنبه در اسلام‌آباد پایتخت این کشور و شهر کراچی در جنوب پاکستان برگزار شد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، گردهمایی‌های باشکوه گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) به اهتمام احزاب و گروه‌های مذهبی در شهرهای اسلام‌آباد و کراچی پاکستان برگزار شد.

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران به همت حزب مجلس وحدت مسلمین، مجمع علمای پاکستان و سازمان دانشجویان امامیه امروز یکشنبه در اسلام‌آباد پایتخت این کشور و شهر کراچی در جنوب پاکستان برگزار شد.

چهره‌های برجسته سیاسی و مذهبی پاکستان از جمله علمای اهل تسنن و پیروان انقلاب اسلامی با تجلیل از افکار و خدمات امام راحل، اندیشه‌های ایشان را راهگشای ملت‌های مظلوم و آزادیخواهان جهان دانستند.

حجت‌الاسلام «اعجاز حسین بهشتی» دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در سخنانی در گردهمایی‌های اندیشه‌های امام خمینی (ره) در اسلام‌آباد، اظهار کرد: بیداری امت اسلامی و جایگاه قوی جبهه مقاومت به برکت رهبری امام خمینی (ره) و نگاه دلسوزانه ایشان به ملت‌های مظلوم است.

وی تاکید کرد که راه امام خمینی (ره) همان راه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و باید فراتر از حرف و بیانیه‌، در پیروی از اندیشه‌های ایشان برای غلبه بر بحران‌های داخلی و مقابله با جبهه استکبار گام برداشت.

«مفتی گلزار احمد نعیمی» عالم برجسته اهل تسنن در اسلام‌آباد نیز با ادای احترام به مقام شامخ بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، گفت: امام خمینی (ره) انسجام، همدلی و وحدت را برای امت اسلامی به یادگار گذاشتند امری که تا امروز خاری در چشم دشمنان امت اسلامی است با این حال قدرت‌های ضداسلام درصدد تخریب وحدت مسلمین هستند لذا باید به پیروی از امر تقریب و وحدت مطابق با اندیشه‌های امام راحل متعهد باشیم.

در شهر کراچی نیز گردهمایی‌ سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران به اهتمام سازمان دانشجویان امامیه (ISO) با حضور شخصیت‌های برجسته شیعه و سنی، اساتید دانشگاهی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

شرکت‌ کنندگان با سر دادن شعارهای ضد آمریکایی و صهیونیستی، بر وحدت اسلامی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان مشترک جهان اسلام تاکید کردند.

براساس این گزارش، در روزهای اخیر، به مناسبت سی و چهارمین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران آئین‌های بزرگداشت این روز به اهتمام خانه‌ فرهنگ ایران در شهرهای «لاهور»، «پیشاور»، «راولپندی» و سرکنسولگری ایران در شهر «کراچی» برگزار شد.

شب گذشته (شنبه شب) نیز گردهمایی تجلیل و تکریم امام خمینی (ره) به اهتمام رایزنی فرهنگی سفارت ایران در اسلام‌آباد برگزار شد.

قرار است شنبه هفته آینده اجتماع بزرگ سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به اهتمام نهضت بیداری امت مصطفی (ص) در بزرگترین پارک شهر اسلام‌آباد با حضور رهبران سیاسی و مذهبی به ویژه شخصیت‌های اهل تسنن برگزار شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.