در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان، کمال کلیچدار اوغلو (قلیچدار اوغلو) و سینان اوغان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

استانبول، ترکیه/ یک برگه رای با تصویری از نامزدهای ریاست جمهوری ترکیه. عکس: Moe Zoyari/Bloomberg

به گزارش جماران؛ در حالی که 30.15 درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شمارش شده، قلیچدار اوغلو توانسته 40.42 درصد آرا بدست بیاورد. اردوغان نیز با 53.62 درصد آرا همچنان پیشتاز انتخابات است.

____

به گزارش جماران؛ تی آرتی گزارش داد که بر اساس شمارش 13.4 درصد آرا، اردوغان 57.46 درصد آرا و قلیچدار اوغلو 36.66 درصد آرا را داشته است.

»»»»

به گزارش جماران؛ رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه روز یکشنبه ساعت 17:00 به وقت محلی پایان یافت.

بلافاصله پس از بسته شدن مراکز رای گیری، کمیته های تخصصی، شمارش آرا در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در سراسر ترکیه را آغاز کردند.

....

»»»ساعت ۹:۰۰

به گزارش جماران؛ حوزه‌های رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از لحظاتی پیش باز شده تا صندوق‌های رای پیروز این رقابت را مشخص کنند. رجب طیب اردوغان به‌عنوان نامزد ائتلاف «جمهور»، کمال کلیچدار اوغلو به‌عنوان نامزد ائتلاف «ملت» و سینان اوغان به‌عنوان نامزد ائتلاف «آتا» در این انتخابات به رقابت خواهند پرداخت.

از لحظاتی پیش انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در سراسر این کشور آغاز شده است.

در‌های حوزه‌های رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از لحظاتی پیش باز شده تا صندوق‌های رای پیروز این رقابت را مشخص کنند.

رجب طیب اردوغان، کمال کلیچدار اوغلو (قلیچدار اوغلو) و سینان اوغان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به نوشته تسنیم، رجب طیب اردوغان به‌عنوان نامزد ائتلاف «جمهور»، کمال کلیچدار اوغلو به‌عنوان نامزد ائتلاف «ملت» و سینان اوغان به‌عنوان نامزد ائتلاف «آتا» در این انتخابات به رقابت خواهند پرداخت.

روز پنجشنبه اعلام شد که محرم اینجه از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کرده است، اما حزب او (مملکت) در رقابت‌های پارلمانی حضور خواهد داشت.

همچنین ۲۴ حزب و ۱۵۱ نامزد مستقل برای کسب کرسی در پارلمان ترکیه در این انتخابات شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.