حجت‌الاسلام محمدرضا زائری گفت: اگر دنبال امر به معروف و نهی از منکر هستیم، نمی‌توانیم بدون اینکه شرایط زندگی دیگری را بدانیم، این کار را انجام بدهیم. اگر ما در روزگار سختی و نداری کنار کسی نباشیم و به داد او نرسیم و نانی به سفره‌اش نبریم، چگونه می‌توانیم او را امر به معروف کنیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام زائری در مجلس یادبود کیومرث پوراحمد با انتقاد از انتشار بعضی مطالب در فضای مجازی تاکید کرد: ما مجاز نیستیم هر تصویری را ببینیم و هر مطلبی را منتشر کنیم. اصل دینداری این است که هر یک از ما سرمان به کار خودمان باشد نه اینکه مدام به زندگی دیگران سرک بکشیم.

او ادامه داد: هر یک از ما اول از همه باید ایرادهای خود را ببینیم و برطرف کنیم و بعد دنبال عیب و ایراد دیگران بگردیم. اگر دنبال امر به معروف و نهی از منکر هستیم، نمی‌توانیم بدون اینکه شرایط زندگی دیگری را بدانیم، این کار را انجام بدهیم. اگر ما در روزگار سختی و نداری کنار کسی نباشیم و به داد او نرسیم و نانی به سفره‌اش نبریم، چگونه می‌توانیم او را امر به معروف کنیم. همچنانکه خداوند می‌فرماید برای بندگان من بهشت و جهنم تعیین نکنید چراکه تنها من از درون هر یک از آنان آگاهم.

زائری تاکید کرد: اگر بعد از این مجلس کمی نسبت به یکدیگر مهربان‌تر باشیم، آن زمان است که روح آقای پوراحمد کمی شاد می‌شود.

در جای جای این برنامه تصاویری از برخی ساخته‌های کیومرث پوراحمد همچون «قصه‌های مجید»، «خواهران غریب»، «شب یلدا» و «اتوبوس شب» و نیز بعضی از مستندهایی که درباره این هنرمند ساخته شده، در میان گریه‌های آرام حاضران پخش شد. 

در بخشی از این تصاویر پوراحمد نکاتی را درباره ساخت «شب یلدا» مطرح کرد؛ اینکه بعد از نگارش اولین نسخه کوتاه فیلمنامه ۱۰ سال صبر کرده تا خشم و غضبش فروکش کند و اینکه تصمیم داشته این فیلم را با بازی خسرو شکیبایی بسازد که آن زمان در خارج از کشور بوده و دومین گزینه‌اش رضا کیانیان هم در ایران نبوده و از آنجاکه هر دو بازیگر ۶ ماه در خارج از کشور بوده‌اند، او توان ۶ ماه انتظار را نداشته و سرانجام فیلم را با بازی محمدرضا فروتن می‌سازد.

او در این مستند نکاتی درباره همسر دومش، مهرانه ربی بیان کرد که چگونه در آن دوران سخت، آرام‌بخش او شده.

به هنگام پخش این تصاویر آنچنان سکوتی بر مراسم حاکم می‌شد که گویی خود اوست که به حاضران آرامش می‌بخشد و در عین حال با پخش این تصاویر، یاد خسرو شکیبایی و پروین دخت یزدانیان (مادر کیومرث پوراحمد) نیز که در آثار او نقش آفرینی کرده اند، گرامی داشته شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.