ضرغامی نوشت: امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین است که در توییت قبلی‌ام با جمله‌ی: «امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است»، بر اهمیت، ضرورت و فراگیری این اصل مهم تأکید کرده‌ام.

به گزارش جماران؛ عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نوشت:

به نام خدا

دوستان دلسوز خودم

 امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین است که در توییت قبلی‌ام با جمله‌ی: “امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است”، بر اهمیت، ضرورت و فراگیری این اصل مهم تأکید کرده‌ام.

 مقاله‌ی “واجب فراموش شده” در باب اهمیت این اصل مهم که قبلاً نوشته‌ام، در صفحه‌ی اینستاگرام و کانال تلگرامی‌ام، منتشر شده است.

 معتقدم این وظیفه اگر بر اساس نگاه حکیمانه‌ی شهید مطهری و با رعایت همه‌ی اصول و ضوابط مکتبی صورت گیرد، بسیاری از مشکلات جامعه اصلاح خواهد شد.

 متأسفانه برخی از دوستان بدون توجه به صراحت من در توییت اول، صرفاً بر اساس جمله‌ی کنایه و مطایبه توییت دوم که کاملاً روشن و قابل درک است، برداشت ناقصی از موضوع داشته‌اند که قابل احترام است.

 وظیفه می‌دانم در مقابل فتنه‌ها و کژی‌ها با روش‌های خاص خودم در فضای مجازی نقش‌آفرینی مؤثر داشته باشم. و دین خود را به انقلاب و مردم ادا کنم.

 بخشی از مصاحبه‌ی من با رادیو گفتگو

 (۳ مرداد ۱۳۹۷):

“انقلاب به امر به معروف و نهی از منکر زنده است که اگر [این مهم] تعطیل شود، چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند و لازمه آن، نظارت عمومی و آزادی برای سخن گفتن است. اگر فضای مجازی وجود نداشت، نه آزادی به درستی تبیین می شد تا جلوی اشکالات گرفته شود و نه نظارت عمومی آنطور که شاهد آن هستیم، بر کشورمان حاکم می‌بود و هر دو این سطوح را به برکت فضای مجازی در اختیار داریم.”

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.