وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره رژیم صهیونیستی اظهار داشت: در خصوص رژیم صهیونیستی فقط می‌توانم در این جلسه در این حد اشاره کنم که روزهای سختی در انتظار صهیونیست‌ها خواهد بود و منتظر روزهای پشیمان کننده باشند.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دمشق با بیان اینکه روزهای سختی در انتظار صهیونیست‌ها خواهد بود، گفت: زمان خروج نیروهای خارجی از سوریه فرارسیده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) ۱۸ اسفند ماه در نشست خبری مشترک با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه گفت: مراتب همدردی و همبستگی دولت و ملت ایران به دولت و ملت سوریه در پی زلزله اخیر به ویژه مصیبت دیدگان این حادثه غم انگیز را اعلام می‌کنم.

وی افزود: ما امروز در دمشق هستیم برای اعلام همبستگی و همدردی با یکایک عزیزان زلزله زده در کشور دوست و برادر سوریه.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: امروز دیدار مفصلی با رئیس جمهور سوریه داشتیم و فرصتی شد تا ضمن اعلام همدردی و همبستگی در خصوص موضوعات مهم دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کنیم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: متاسفانه کم کاری و کم توجهی جامعه جهانی به مشکلات ناشی از تحریم و سال‌ها جنگ تروریستی در سوریه و عدم رسیدگی شایسته به وضعیت زلزله زدگان بار دیگر استاندارد دوگانه مدعیان را اثبات کرد. 

وی با بیان اینکه ایران و سوریه دوست روزهای سخت یکدیگر هستند، اظهار داشت: ما همچنان دوست‌ روزهای سخت سوریه خواهیم ماند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: از گشایش‌های اخیر در روابط سوریه با کشورهای منطقه استقبال می‌کنیم و از اینکه کشورهای منطقه رفتاری واقع بینانه در قبال سوریه و واقعیت نقش مهم منطقه‌ای و جایگاه مهم سوریه اتخاذ کرده‌اند، خرسندیم. 

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: اینکه رژیم جعلی اسرائیل در سخت‌ترین روزهای زلزله در سوریه و از جمله حلب فرودگاه این شهر را مورد حمله و تجاوز قرار می‌دهد نشانگر نه تنها خوی وحشیانه این رژیم جعلی است، بلکه اثبات می‌کند رژیم جعلی اسرائیل از بحران‌های چندلایه داخلی قویا رنج می‌برد و با چنین رفتار وحشیانه خود به دنبال انحراف توجهات از بحران‌های چندلایه داخلی در درون رژیم صهیونیستی به سوی دیگر است.

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان تصریح کرد: تردیدی نداریم که صهیونیست‌ها در آینده منطقه جایی نخواهند داشت. اما کشورهای منطقه در مسیر گفت‌وگو، تعامل و همکاری گام‌های قوی برخواهند داشت.

وی ادامه داد: باور داریم گفت‌وگوهای دوجانبه و چندجانبه منطقه‌ای، رمز برون رفت منطقه از بحران‌ها و پیشرفت، توسعه و امنیت پایدار منطقه‌ای است. جمهوری اسلامی ایران از هرگونه ابتکار، گفت‌وگو، عادی سازی و توسعه روابط منطقه‌ای استقبال می‌کند. در این چارچوب از نشست چهارجانبه ایران، سوریه، ترکیه و روسیه با هدف دستیابی به همکاری‌های هر چه بیشتر و خارج شدن منطقه از بحران و سوءتفاهمات استقبال می‌کنیم.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه معتقدیم زمان خروج نیروهای خارجی از سرزمین سوریه و احترام به تمامیت ارضی این کشور فرارسیده است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران همه طرف‌ها را به احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی و امنیت و ثبات سوریه و منطقه دعوت می‌کندو به حمایت‌ها و کمک‌های خود برای اسکان هر چه بیشتر زلزله زدگان در سوریه و کمک‌های بشردوستانه و کمک‌های پزشکی و درمانی ادامه خواهیم داد.

امیرعبداللهیان گفت: گفت‌وگوهای ما ناظر بر ثبات و امنیت پایدار در سوریه و منطقه است. دیدگاه‌هایی را در فرمت چهارجانبه ایران، سوریه، ترکیه و روسیه در دستورکار قرار دادیم. سایر موضوعات همه آن چیزهایی است که منافع دو ملت و کشور را در برمی‌گیرد.

وی همچنین به سفر اخیرش به ژنو برای شرکت در نشست شورای حقوق بشر و ملاقات‌ها با روسای سازمان‌های بین‌المللی بشردوستانه و همچنین دبیرکل سازمان ملل اشاره کرد و گفت: در این دیدارها عنوان کردم که با توجه به وضعیت زلزله در سوریه و تداوم تحریم‌های سزار باید اقدامات موثری را برای کمک رسانی به مردم سوریه انجام دهند. همه آنها اعتقاد داشتند و قول دادند تلاش‌های ویژه‌ای را در این مقطع حساس و مهم برای کمک به مردم زلزله زده سوریه صورت دهند. 

وزیر خارجه کشورمان بیان کرد: امیدوارم استانداردهای دوگانه غربی و آمریکایی مانع از کمک رسانی سازمان‌های بین‌المللی به سوریه نشود.

به نوشته فارس، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت: در خصوص رژیم صهیونیستی فقط می‌توانم در این جلسه در این حد اشاره کنم که روزهای سختی در انتظار صهیونیست‌ها خواهد بود و منتظر روزهای پشیمان کننده باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.