راهپیمایی چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از ساعت ۹:۳۰ صبح به طور همزمان در تهران و سراسر کشور برگزار شد.

 رئیس جمهور با بیان اینکه نگاه پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دستگاههای اجرایی دنبال می شود، گفت: دولت با نگاه کریمانه آغوش را برای پذیرش فریب خوردگان باز می کند و خود را مکلف می‌داند در این مسیر حرکت کند.

سیدابراهیم رئیسی در جمع راهپیمایان چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان‌ آزادی تهران اظهار داشت: این حضور و حماسه آفرینی پیام امیدآفرینی برای ملت ایران و پیام ناامیدی برای دشمنان انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به حوادث امسال خطاب به مردم گفت: کسانی که در این اغتشاشات فریب دشمن را خوردند، بدانند آغوش ملت برای پذیرش آنها باز است؛ با نگاه پدرانه و حکیمانه رهبری فرزانه انقلاب اسلامی با و بخششی که ایشان فرمودند امروز آغوش ملت باز است و ما در دولت همین نگاه را نگاه پدرانه که رهبری فرمودند را امتدادش را در دولت و دستگاه‌های اداری دنبال خواهیم کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: این آغوش باز باید برای همه آنها که دچار فریب شده و پشیمان شدند، باز باشد زیرا آنها فهمیده‌اند که دشمن دنبال شیطنت بوده است.

رئیسی با تاکید بر اینکه مردم فهمیده اند که مساله دشمن زن، آزادی، زندگی و حقوق بشر نبوده است؛ افزود: دشمن به دنبال گرفتن استقلال ملت ایران، سلب آزادی و زندگی ملت ایران است و ملت ما این را فهمیده اند؛ ملت ما خوب می‌دانند که آنها به کسی زندگی نداده‌اند که بخواهند به ما زندگی بدهند.

رئیس جمهور ادامه داد: عزیزان ما باید با همان نگاهی که رهبری داشته‌اند و فرموده اند با نگاه کریمانه، آغوش را برای پذیرش فریب خوردگان باید باز کنند؛ راه برای توبه و بازگشت باقی است و دولت را خود را مکلف می داند در همین مسیر حرکت کند.

۲۲ بهمن پایان استبداد و آغاز استقلال ایران بود

رئیس جمهور در ابتدای سخنانش اظهار داشت:  ۲۲ بهمن، انفجار نور، تحقق معجزه قرن و تحقق خواسته مجاهدان خاص خدا علما و صلحا و شهدا و کسانی که در طول تاریخ امید بر پایه نظامی به نام دین همواره در دل آنها بود و در این راه تلاش بسیاری کردند.

رئیسی این روز را روز پایان استبداد و وابستگی روز آغاز استقلال آزادی و جمهوری اسلامی و روز تحقق خواست و اراده ملت بزرگ ایران دانست و افزود: این روز، روز به ثمر نشستن روشنگری ها و هدایت های امام راحل و از ایمان زمان روزه پایان سلطه سلطه گران بر ایران عزیز روز بسیار مبارکی است.

وی با بیان اینکه امروز، روز جلوه انسجام ملی و وحدت و یکپارچگی و حضور حماسه فریاد است، تاکید کرد: امروز روز حضور مردمی است که در هر کوی و برزن و یا صدها شهر هزاران روستا در میدان حاضر شدند،  که نه فقط رای که بالاتر از رای، با امام و رهبری معظم انقلاب اسلامی و شهدا و آرمانهای بلند انقلاب شکوهمند اسلامی عهد ببندند.

رئیسی ادامه داد: این عهد و میثاق بسیار بالاتر از رای است؛ در نگاه دینی ما کسانی که عهد می بندند فقط رای نمی‌دهند بلکه پایین رای و پایین عهد و پیمان شان همواره هستند.

رئیس جمهور اظهار داشت: ما امروز فقط جمع نشدیم که ۲۲ بهمن ۵۷ را گرامی بداریم و از مقام شهدا، صلحا مجاهدان و کسانی که حماسه ۲۲ بهمن ۵۷ را آفریدند، تجلیل کنیم؛ آن حرکت عظیم قابل تجلیل است اما علاوه بر تجلیل و تکریم نسبت به فجر آفرینان ۵۷ آمده ایم تا بگوییم ۲۲بهمن ۱۴۰۱ با حضور مردم با شکسته دشمنان و با پیروزی جبهه انقلاب یک بار دیگر رقم خورده است.

وی با بیان اینکه امسال یک ۲۲ بهمن دیگری در تاریخ انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی رقم خورده است، اظهار داشت: ببینید در این یکسال دشمنان چه کرده‌اند و توطئه هایی که انجام داده‌اند اما ملت سرفراز ایران زنان و مردان تاریخ ساز ما چگونه دشمن را شناختند دسته پلید دشمن را شناختند و در صحنه خوب ظاهر شدند و خشک درخشیدند به نحوی که یک بار دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی مردم عزیز و سرافراز و انقلابی ما دشمن را ناکام گذاشتند.

پهلوی در دوران حاکمیت خود جنایت و خیانت کرد

رئیسی در ادامه با بیان اینکه هم ایجاد حکومت پهلوی برخلاف‌ خواست ملت و با کودتا بود، هم ادامه آن، افزود: آنها در دوران حاکمیت خود جنایت و خیانت کردند و به ظرفیت‌های عظیم بی توجه بودند و فقط به خشنودی نظام سلطه و آمریکا می‌اندیشیدند.

وی خاطر نشان کرد: حکومت ستمشاهی پهلوی فقط عقب ماندگی را برای این ملت و کشور به بار آورد؛ آنها برخلاف اصول مشروطه و کودتا روی کار آمدند.

رئیس جمهور اظهار داشت: برخی دنبال تطهیر چهره رژیم دست‌نشانده پهلوی هستند اما باید در اجرای فرمان رهبری برای جهاد تبیین باید برای مردم عزیز به‌ویژه جوانان ما روشن شود که این رژیم چه زشتی‌ها و پلیدی‌ها و ذلت و عقب‌ماندگی را برای ملت ایران آورد و انقلاب اسلامی پایان این ذلت و آغاز عزتمندی ملت ما بود.

رئیس جمهور در ادامه به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ملت ایران اشاره کرد و گفت: اولین نکته اعتماد به نفس، اعتماد به داشته ها و تکیه بر فرهنگ «ما می توانیم» بود؛ معلوم شد در این ۴۴ سال ملت ایران بسیار توانمند است و ظرفیت زیادی دارد و آثار و برکت «ما می توانیم» و استقلال و شعار نه شرقی و غربی برکات بسیاری داشته است و دلیل عصبانیت دشمن هم کارهای بسیاری است که در این کشور به دست جوانان عزیز ما انجام شده است.

دشمن پیشرفت ایران را بر نمی‌تابد

رئیسی با اشاره به دستاوردهای کشورمان در حوزه های مختلف علمی و فناوری، اقتصادی و دفاعی در سلامت و پزشکی، اظهار داشت: امروز در منطقه در حوزه های بسیار حرف اول را می زنیم و در جهان مقام چهارم و پنجم و ششم را داریم در بسیاری از عرصه هااین برای آن خود یابی و اعتماد به نفس و اتکا به خدا است عرصه های بسیاری را ملت عزیز ما فتح کردند و قله های بسیاری را کردن اما دشمن بر نمی تابد؛ از اول پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان دشمنی های خود را در راه انداختن هشت سال جنگ تحمیلی ملت ایران پیروز و سرافراز در دفاع مقدس بیرون آمد.

وی با اشاره به دنباله روی آمریکا از منافقان که ۱۷ هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رسانده اند، خروج نام آنها از فهرست تروریست ها از سوی کنگره آمریکا را باعث شگفتی دانست و گفت:کنگره آمریکا روز گذشته جریان تروریستی منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرد. این باعث ننگ آمریکاست‌.

رئیس جمهور تاکید کرد:  امروز ایران اسلامی به‌رغم تهدیدها و تحریم ها از رشد سرمایه ثابت، رشد سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی و رشد در دیگر شاخصه‌ها برخوردار است.

وی ادامه داد: دشمن وقتی دید کشور در همه عرصه‌ها رو به پیشرفت است‌ و متوقف نشده، دست به توطئه دیگری زدند و تصور کردند می‌توانند کشور را با آشوب و اغتشاش متوقف کنند.

رئیسی با بیان اینکه امروز تولید و صادرات نفت و محصولات غیرنفتی متوقف نشده، تراز تجاری مثبت کشورمان را نشانه دیگر از شکست تحریم ها دانست و گفت:‌ کشور با وجود تحریم ها از رشد اقتصادی  و رشد سرمایه ثابت بهره مند است و حتی در تولید تجهیزات نیز روندی رو به رشد دارد.

وی با بیان اینکه وقتی دشنان دیدند کشور در حال رشد و توسعه مشارکت اجتماعی است، گفت: آنها پروژه آشوب و اغتشاش را کلید زدند و تصور کردند با پروژه آشوب و اغتشاش می توانند کشور را دچار توقف کنند و به همین دلیل در این عرصه یک جنگ ترکیبی به راه انداختند.

رئیس جمهور ادامه داد: آنها در یک جنگ سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای، روانی و ادراکی یک کار ترکیبی را شکل دادند غافل از اینکه ملت ایران آنها و ترفندهای آنها را می‌شناسد. وقتی آنها از زندگی سخن می گویند، مردم نگاه می کنند ببینند آیا حضور آمریکایی‌ها در افغانستان زندگی بخش بود؟ در عراق، لبنان و سوریه زندگی بخش بود؟ کجای عالم شما زندگی را به مردم آنجا هدیه کردی که امروز دلسوز مردم ایران شده اید؟

رئیسی خطاب به دشمنان گفت: شما می خواهید انسجام مردم و انسجام ملی ما را هدف قرار دهید؛ به دشمنان می گویم اگر می خواید از ملت سخن بگویید و به دنبال حرف این ملت هستید، ملت بزرگ ایران اینها هستند.

وی ادامه داد: شما از حقوق زن سخن می گوید؛ به برکت انقلاب اسلامی شاهد حضور زنان در دانشگاهها، هیات های علمی به عنوان استاد و دانشجو و فعالیت آنان در عرصه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی  هستیم و امروز زنان در همه عرصه ها به برکت انقلاب اسلامی حضور بسیار پر رنگی دارند.

***

 

قطعنامه سراسری راهپیمایی 22 بهمن 1401:

احترام به قانون حجاب موجب امنیت روانی-اجتماعی جامعه است/ مسئولین با تدابیر مناسب، مانع از اجرای نقشه‌های شوم دشمن و مخدوش‌شدن کرامت و ارزش‌های متعالی زنان ایرانی شوند

 

قطعنامه سراسری راهپیمایی 22 بهمن 1401: احترام به قانون حجاب موجب امنیت روانی-اجتماعی جامعه است/ مسئولین با تدابیر مناسب، مانع از اجرای نقشه‌های شوم دشمن و مخدوش‌شدن کرامت و ارزش‌های متعالی زنان ایرانی شوند

به گزارش جماران، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در قطعنامه‌ای تاکید کرد: اصحاب فرهنگ و اندیشه و سخن و قلم می‌خواهیم ضمن توجه به راهبرد جهاد تبیین و بیان حقایق ناب توطئه‌های شوم دشمن را نقش برآب سازند.‌

متن قطعنامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلَّهِ الَّذی هَدانا لِهذا وَما کُنّا لِنَهتَدِیَ لَولا أَن هَدانَا اللَّهُ ۖ (سوره اعراف / آیه ۴۳)

حمد و سپاس خداوند سبحان، که قرآن مبین را روشنگر مسیر ما و نعمت عظیم پیامبر رحمت و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را راهنمای گذر از ظلماتِ جهل و ضلال قرار داد تا با اعتصام به حبل متین و توسل به هادیان وحی، حیات طیبه و زندگی مطلوب را که همان قرب به ساحت ربوبی و موجب سعادت انسان است محقق سازیم.

شکر بی‌پایان که در دوران اوج جهالت مدرن و اِمتلاء جهان از نظامات کفر و شرک و استبداد، توفیق حضور در عصر خمینی بزرگ، احیاگر اسلام ناب، و بیدارگر انسان غوطه‌ور در معصیت و گناه را نصیبمان کرد و بزرگ مردی از مکتب آن پیر فرزانه، که شمع وجودش، چون شمسی فروزان، گرمابخش وجود محرومان و پابرهنگان، و کوثر وجودش در زعامت ولی امر مسلمین جهان، موجب اقتدار روزافزون ایران اسلامی و مایه یأس و ناامیدی اردوگاه استکبار گشت. و مکتب حیات بخش اسلام ناب که در زنگارهای جهالت تاریخ، گرفتار تفسیرهای غلط و برداشت‌های ناروا و بعضاً هدفدار گشته بود با هدایت پیر روشن ضمیر و امروز با رهبری ولی امر مسلمین جهان حیاتی دوباره یافته و تداوم افتخارآفرین انقلاب اسلامی و صلح و امنیت پایدار امروز ایران را وامدار سلحشوری‌ها، مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم بخصوص سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای سلامت، شهدای امنیت و صبر و استقامت خانواده آنان دانسته و بر این باوریم که در گام دوم انقلاب، پایه‌های نوین تمدن بزرگ اسلامی با ابتناء بر گفتمان بی‌بدیل سعادت و هویت بخش انتظار موعود، پی‌ریزی می‌گردد.

اینک در سالگرد پیروزی ظفرمند انقلاب اسلامی با شعار «ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» در پایان راهپیمایی سراسری و پرشکوه امروز که تبلور عزم راسخ و وحدت کلمه و همدلی ملت مسلمان ایران است با ندای بلند 'الله اکبر، خامنه‌ای رهبر' اعلام می‌داریم:

۱. ما ملت ولایتمدار، ولایت فقیه که بزرگترین میراث گران‌بهای امام خمینی (ره) است و امروز بیش از هر زمان دیگر، نور وجودش برای شیاطین، خفاشان و اصحاب ظلمت و جهل سخت و دشوار است را رکن رکین انقلاب اسلامی و ضامن ثبات و تعالی نظام جمهوری اسلامی دانسته و کوثر وجود حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را نعمتی بزرگ برای جهان اسلام می‌دانیم و امروز به همه کسانی که با تحلیل‌های غلط و بن بست‌های فکری ناشی از لجاجت به دنبال تضعیف نظام یا برهم زدن استحکام درونی و صفوف ملت ایران هستند؛ اعلام می‌کنیم یکپارچگی، اتحاد، انسجام، وحدت ملی و همدلی تمامی اقشار و گروه‌ها و همراهی همه اقوام و ادیان کشور، وظیفه شرعی و انقلابی و مهمترین راهبرد ما برای شکست دشمن می‌باشد.

۲. ما ملت مؤمن و معتقد به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت به سران استکبار و مدعیان پنهان شده در ورای الفاظ نخ‌نما و پوشالی آزادی عقیده و آزادی بیان که در هراس از گسترش نورانیت قرآن، اسلام ستیزی و اسلام هراسی را راهبرد دشمنی خود قرار داده و با استخدام دست‌های آلوده و نفس‌های ناپاک به ساحت مقدس قرآن جسارت و اهانت می‌کنند، اعلام می‌نمائیم امروز حقانیت کتاب آسمانی قرآن مبین، برای انسان غربی سرگشته از مکاتب دست‌ساز بشری که تشنه اخلاق و معنویت است بیش از پیش روشن شده و دیر نخواهد بود که ندای ملکوتی آن درتمامی سپهر گیتی طنین انداز و تشنه کامان معنویت و اخلاق، فوج فوج رو به سوی این کلام آسمانی خواهند آورد.

۳. ما ملت حق‌شناس رویکرد رهبر حکیم انقلاب اسلامی که از ابتدای فتنه سیاه حساب افراد فریب‌خورده و هیجان‌زده را از سازمان‌دهندگان آشوب و اغتشاش جدا دانستند و اکنون نیز در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به تبعیت از سیره پیامبران و ائمه و از موضع قدرت نظام اسلامی با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر موافقت و جلوه‌ی دیگری از رویکرد محبت‌آمیز و پدرانه خویش را به‌نمایش گذاشتند، با جان و دل ارج نهاده و از تمامی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی می‌خواهیم بازسازی انقلابی و ترمیم اجتماعی و تقویت ذهنیت جامعه خصوصاً جوانان و نوجوانان را مهمترین راهبرد فرهنگی خود قرار داده و با تبیین درست و ارائه جذاب حقایق انقلاب، جوانان را از غلطیدن در دام‌های جریانات فکری معاند و طراحی‌های سرویس‌های جاسوسی بیگانه مصون نمایند.

۴. ما مردم با ایمان و غیور ایران اسلامی، دیرزمانی است که به تقابل و نگاه ویرانگر، تحقیرکننده، و مستهجن فرهنگ غرب به زن و نتایج هولناک آن در نسبت به نگاه عزت‌بخش، مترقی و اصیل اسلامی و فضای کم‌نظیر ایجاد شده برای رشد و تعالی دختران و زنان در ساحت‌های مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی آگاهیم و نیک می‌دانیم احترام به قانون حجاب و رعایت پوشش مناسب، موجب امنیت روانی و اجتماعی جامعه بوده؛ استحکام خانواده را درپی خواهد داشت لذا از مسئولین کشور می‌خواهیم با تدابیر مناسب، مانع از اجرای نقشه‌های شوم دشمن و مخدوش‌شدن کرامت و ارزش‌های متعالی زنان ایرانی شوند.

۵. امروز جبهه شیطان به سرکردگی آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی در یک جنگ بزرگ ترکیبیِ بسیار پیچیده و با استفاده از امپراتوری رسانه‌ای خود در صدد کمرنگ کردن عناصر ماندگاری انقلاب است و با استفاده از تحریف، تشکیک در مبانی اعتقادی و کتمان دستاوردهای نظام و حمایت از جنایتکارانی که کارنامه شوم آنان، مملو از جنایت در حق ملت ایران است و با دروغ و وارونه سازی حقایق، بدنبال ایجاد ناامیدی، بی ثباتی و دو قطبی سازی و مخدوش کردن مرزبندی با دشمنان و نهایتاً از بین بردن یکپارچگی ایران اسلامی است، لذا از تمامی عناصر فکر، فرهنگ و اندیشه و اصحاب سخن و قلم می‌خواهیم ضمن توجه به راهبرد جهاد تبیین و بیان حقایق ناب و زلال فرهنگ و ارزش‌های اسلامی، توطئه‌های شوم دشمن را نقش برآب سازند.

۶. ما در این روز مقدس و با نمایشی از وحدت و همبستگی خود با اقتدار و آمادگی کامل خطاب به مجامع بین‌المللی و دول خارجی اعلام می‌داریم، گسیل یک مشت ضد انقلاب اجیر شده با همراهی بازوهای رسانه‌ای تروریست‌ها و میدان دادن به آن‌ها از تورنتو تا برلین با رنگ و لعاب حمایت از مردم را بر نمی‌تابیم و به کشورهای اروپایی هشدار می‌دهیم در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرتکب اشتباه تاریخی نشوند چرا که ما آن را به‌مثابه اعلام جنگ علیه ملت ایران تلقی می‌نمائیم و در آن صورت باید سپاه را در تنگه‌های راهبردی و عرصه‌های دشوار ملاقات نمائید.

۷. ما ضمن حمایت کامل از دولت محترم و خدمتگزاران صدیق و پرتلاش نظام مقدس جمهوری اسلامی، انتظار داریم به‌پاس این همه وفاداری و حمایت همه جانبه مردم، با اتخاذ تدابیر مناسب و انجام اقدامات اساسی، تنگناها و فشارهای معیشتی این ملت عزیز را مرتفع نمایند.

۸. ما ملت بصیر و انقلابی ضمن اعلام حقانیت جبهه مقاومت و لزوم دفاع و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، لبنان، سوریه، یمن بر تقویت عمق راهبردی نظام جمهوری اسلامی تاکید می‌نمائیم.

در پایان ضمن اظهار همدردی با زلزله‌زدگان عزیز شهرستان خوی؛ حادثه تلخ و مصیبت‌بار وقوع زلزله در دو کشور همسایه و هم کیش را به مردم سوریه و ترکیه تسلیت گفته از تمامی ملت‌ها و دولت‌ها بخصوص کشورهای اسلامی می‌خواهیم با امداد و کمک از آلام و درد آن‌ها کاسته و وظیفه انسانی و اسلامی خویش را ادا نمایند.

 

قالیباف: دشمن را با تصمیمات غلط به طمع نیندازیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید تلاش کنیم خدای نکرده ضعف‌های خود را در سایه دین پنهان نکنیم و ضعف خود را به خاطر نجابت مردم مورد غفلت قرار ندهیم.

محمدباقر قالیباف در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن تبریز با اشاره به اهمیت کارآمدی به موقع توسط مسئولان، اظهار کرد: باید بتوانیم به موقع، قدرت حل مسئله داشته و مشکلات را با اولویت مصالح، حل و فصل کرده و تلاش کنیم موضوعات را حل کرده و کارهای اشتباه را توجیه نکنیم.

وی با تاکید بر این‌که امروز دین ما مسئولان نسبت به شما مردم عزیز این است که بتوانیم با تصمیمات درست، کارآمدی در مسئولیت‌ها، حرکات صحیح و به‌جا و تشخیص های علمی و سیاسی درست بتوانیم به مردم خدمت کنیم، ادامه داد: امروز کارآمدی حق الناس بوده و حقی است که بر دوش مسئولان نهاده شده که باید به بهترین شکل به جا آوریم؛ این دین ما به مردم است و باید این حق را در زمان خود انجام دهیم، چراکه اگر حقی همانند کارآمدی که قدرت حل مسئله دارد را در زمان خود انجام ندهیم، مرتکب گناه نابخشودنی شده‌ایم.

قالیباف ادامه داد: هرچند مردم ما برای انقلاب، اسلام و ایران عزیز با خدا معامله کردند، نه با ما مسئولان اما وظیفه ماست که برای مردم ایران که رنج و سختی تحمل می‌کنند و در برهه‌های حساس اینگونه به حمایت از انقلاب و ناامیدی دشمنان به میدان می‌آیند، با کارآمدی، به موقع انجام وظیفه کنیم. مردم این کارآمدی را در سایه دین می‌خواهند، چراکه مردم با پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال آرزوی دیرینه ایرانیان شامل قدرت، منزلت، معرفت و ثروت بودند که انقلاب این مسیر را فراهم کرد.

وی با تاکید بر این‌که جامعه ما یک جامعه پویا و زنده بوده و این جامعه حق مطالبه، حق انتقاد و اعتراض دارد، همچنان که از نظام حمایت کرده و در عرصه‌های مختلف و در حل مشکلات مشارکت می‌کند، ادامه داد: از بدو پیروزی انقلاب تا دوران دفاع مقدس و تا به امروز که دوران کرونا را پست سر گذاشتیم مردم همواره حمایت و مشارکت خود را نشان داده و امروز نیز اینگونه حمایت خود را نشان می‌دهند که این امر نشانگر جامعه‌ای زنده و پویا است.

رئیس مجلس با بیان این‌که درود بر امام راحل که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت و توانست کلمه الله اکبر را با پیروزی انقلاب اسلامی معنا بخشد، ادامه داد: امام راحل، اعتماد به نفس را در این ملت جاری و ساری کرد و کلمه "ما می‌توانیم‌" را با مجاهدت و همچنین تلاش شهدا و امت حزب الله و مردم عزیز تحقق بخشیده و جامه عمل پوشاند.

وی با اشاره به عزت آفرینی و مجاهدت‌های شهدا، یادآور شد: پیروزی انقلاب اسلامی در دوره مظلومیت مسلمین، به مسلمانان عزت بخشیده و باعث احیای مجدد اسلام در این مقطع زمان شدند که در این رابطه مردم تبریز نقش ویژه‌ داشته و با نگاهی به تاریخ، همواره شاهد تاریخ سازی و جلوداری این مردم بوده ایم که مهم‌ترین ویژگی آنان محب اهل بیت بودن و آمیختگی با فرهنگ عاشورا است.

وی با تاکید بر این‌که مردم تبریز در مقاطع مختلف تاریخی، غیرت خود را به نمایش گذاشتند، ادامه داد: در ۲۹ بهمن سال ۵۶، مردم تبریز و آذربایجان آنچنان قیامی را رقم زدند که در تداوم حرکت و پیروزی انقلاب نقش برجسته داشت و قدرت ملت و امت حزب الله و همچنین مسیر امام را به رخ دژخیمان ستم شاهی کشید.

قالیباف با تاکید بر این‌که همه می‌دانیم انقلاب اسلامی ایران دشمن دارد، گفت: دشمنی سرسخت و هوشمند، فرصت طلب و بهانه جو که در این جنگ شناختی از کاه کوه می‌سازد و روی هر زخمی نشسته و خون ملت را می‌مکد که در این رابطه باید هنر مسئولان این باشد که هم مطالبه به حق مردم و هم طمع ورزی دشمن را مهار کنند و این مسیر همان خط اصیلی است که رهبر معظم انقلاب در رهنمودهایشان به ما نشان دادند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: باید این مسیر را مشخص کرده و مرزبندی خود را با دشمن و ناامیدسازی دشمنان مشخص کرده و همچنین مدارا و امیدوارسازی مردم را مورد توجه قرار دهیم که در این رابطه حرکت درست، با تکیه بر جوانان و نوجوانان و ظرفیت‌های اصیل جامعه مورد تاکید است.

وی با تاکید بر این‌که سراسر زندگی امام راحل، سرشار از تحول است که باید در کنار تمسک به مبانی انقلاب و اصول امامین انقلاب، بازسازی انقلاب را با تغییر روش‌ها مورد توجه قرار دهیم، ادامه داد: باید در کارآمدسازی مبتنی بر بازسازی اصیل، بر مبنای معنویت، عقلانیت و عدالت در حوزه حکمرانی و تغییر روش‌ها در این مسیر گام برداشته و بر مشکلات فایق آمده و منافع ملی و رضایت مردم را تامین کنیم.

قالیباف با تاکید بر این‌که ما اهل تجدیدنظر در مبانی انقلاب اسلامی و اندیشه‌های سیاسی امامین انقلاب نیستیم اما باید در روش‌های خود بازنگری کنیم، افزود: برای تحول، بازسازی انقلاب و حکمرانی نیازمند تحول بوده و در این مسیر نیازمند آن هستیم که به جوانان، نوجوانان، زنان و نخبگان تمرکز داشته و حرکت خود را در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب پیش ببریم؛ این امر ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای انقلاب و ایران عزیز است.

رئیس مجلس با بیان این‌که ما در مجلس و دولت، مکلف هستیم در قالب برنامه هفتم که از سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود این حرکت تحولی را آغاز کنیم، افزود: در قالب این برنامه با محوریت مردم و خانواده به عنوان مخاطب اصلی و بر مبنای اولویت‌های عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی در همه سطوح، حرکت خواهیم کرد تا بتوانیم توان اقتصادی و قدرت خرید مردم را بالا ببریم.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارآفرینان، یادآور شد: در این تحول با اولویت اقتصادی پیش خواهیم رفت و به این نکته توجه خواهیم کرد که این تحول، بدون مردم و مردمی سازی اقتصاد میسر نخواهد بود و باید بدانیم هیچ جایگزینی برای مشکلات مرم جز با مشارکت خود مردم نداریم.

وی با مرور تجربیات تلخ و شیرین و موفقیت‌های انقلاب اسلامی طی ۴۴ سال، تاکید کرد: طی این سال‌ها، هرجا که مردم بوده و مشارکت کردند، موفق شده‌ایم و هرکجا که مسئولان بدون حضور و مشارکت مردم، حرکتی را شروع کردند به موفقیت نرسیده‌ایم، چراکه انقلاب اسلامی یعنی مردم و اگر قلب مردم با ما نتپد، هیچ قدرتی نداریم و این درس را از امامین انقلاب یاد گرفته‌ایم.

رئیس قوه مقننه با اشاره به این‌که تحول در حوزه اقتصادی شامل دو بخش "سرمایه گذاری و بهینه سازی درست و همچنین کارآمدی و مدیریت" است که هر دو را در کشورمان داریم، ادامه داد: روش‌هایمان نیاز به اصلاح دارد که باید در این رابطه اقدام کنیم که در این رابطه گام‌های خوب و روشنی‌بخشی بر خواهیم داشت.

قالیباف، نیروی انسانی به ویژه جوانان و نخبگان را مهم‌ترین عنصر تحول‌آفرین عنوان کرد و افزود: اگر به هر دلیل این ظرفیت را از دست دهیم، فرصت تحول را نیز از دست خواهیم داد.

 

 

***

این مراسم در حالی امروز و با حضور سراسری مردم کشور برگزار خواهد شد که در دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا حضور مردمی در این راهپیمایی در اشکال خودرویی و موتوری برپا شده بود.

این مراسم به صورت همزمان در بیش از  هزار و ۴۰۰  شهر و بیش از ۳۸ هزار روستای کشور ، برگزار می شود.

در تهران مردم از مسیرهای دوازده‌گانه اعلام شده ، به سوی میدان آزادی راهپیمایی خواهند کرد و سخنران مراسم تهران رئیس جمهور خواهد بود.

 مراسم ویژه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تمام سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها و خانه‌های فرهنگ ایران در ۷۰ نمایندگی و بیش از ۵۰ کشور با حضور ایرانیان برگزار می‌شود.

تمامی رسانه های خارجی مقیم با حدود ۲۰۰ خبرنگار و تصویربردار و بیش از ۶ هزار ۵۰۰ عوامل رسانه ای داخلی و در مجموع بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ خبرنگار ، عکاس و تصویربردار ، مراسم ۲۲ بهمن در سراسر کشور را پوشش خبری خواهند داد. همچنین ، تمامی شبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله بیش از ۳۵۰ گروه خبری  و تمام شبکه های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام شبکه های استانی کشوردر مسیرهای راهپیمایی ، مراسم ۲۲ بهمن را به صورت مستقیم پوشش خبری ـ تصویری می دهند.

در تمامی مسیرهای منتهی به میدان آزادی در تهران ، بیش از ۱۶۰۰ غرفه اطلاع رسانی ، فرهنگی ، نمایشگاهی و نظامی جلوه هایی از دستاوردهای ۴۴ ساله را به نمایش خواهند گذاشت.

وجود ۱۵۰ غرفه با موضوع جهاد تبیین و ۳۱ غرفه معرفی اقوام ایرانی، از غرفه های جدید و نوآوری های امسال است.

 این راهپیمایی در بیش از ۱۴۰۰ شهر و بیش از ۳۸۰۰۰ روستای کشور برگزار خواهد شد.

این مراسم شکل سراسری و رأس ساعت ۹:۳۰ در میدان آزادی تهران، با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجیدتوسط یکی از قاریان ممتاز بین‌المللی و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران آغاز و با پرواز بادکنک ها و کاغذهای رنگی از برج آزادی و انجام جلوه های ویژه ، سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی ، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران ، قرائت قطعنامه سراسری یوم الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، سخنرانی رئیس جمهور و گلباران مردم توسط بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران  در پایان مراسم همراه خواهد بود.

مسیرهای دوازده‌گانه راهپیمایی یوم‌الله بیست و دوم بهمن تهران در سال ۱۴۰۱ را به شرح زیر  است:

 مسیر شماره ۱: مسجد امام حسین (علیه السلام)، میدان امام حسین(علیه السلام)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی

مسیر شماره ۳: مسجد امام هادی(علیه السلام)، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی

مسیر شماره ۴: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۵: مسجد الجواد (علیه السلام)، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت‌الله مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۶: مسجد حضرت امیر (علیه السلام)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب اسلامی، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۷: مسجد حضرت مهدی (عج)، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۸: مسجد ابوالصدق، خیابان امام خمینی (ره)، تقاطع خیابان کارون، خیابان آذربایجان، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۹: مسجد جامع امام سجاد (علیه السلام)، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

مسیر شماره ۱۰: مسجد قمر بنی‌هاشم (علیه السلام)، خیابان شهید بختیاری (سی متری جی)، خیابان شهید آیت الله سعیدی، میدان آزادی

مسیر شماره ۱۱: مسجد جامع رسول‌اکرم (ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، میدان کمال‌الملک، بزرگراه شهید لشکری، میدان آزادی

مسیر شماره ۱۲: مسجد نظام مافی، بلوار آیت‌الله کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

مسیر ویژه از محل قتلگاه شهید آرمان علی‌وردی از شهرک اکباتان به سمت میدان آزادی

 راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن ساعت ۹:۳۰ روز شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

  • هم اکنون. چهارراه ولیعصر

     

    هم اکنون. چهارراه ولیعصر

  • حضور سید حسن خمینی در راهپیمایی 22 بهمن تهران

    حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در راهپیمایی 22 بهمن در تهران حضور یافت./ جماران

  • پل کالج در تهران

     

    photo_2023-02-11_11-44-28

  • حضور محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در راهپیمایی 22 بهمن در تهران

     

     

    99

  • حضور حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در راهپیمایی 22 بهمن در تهران

     

     

    حضور حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در راهپیمایی 22 بهمن در تهران

  • حضور مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در راهپیمایی 22 بهمن در تهران

     

    photo_2023-02-11_11-43-04

  • حضور سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در راهپیمایی تهران

     

    photo_2023-02-11_11-42-49

  • حضور حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی نوه امام خمینی (س) در راهپیمایی 22 بهمن در قم

     

    photo_2023-02-11_11-12-16

     

    photo_2023-02-11_11-08-18

  • حضور قالیباف در راهپیمایی ۲۲ بهمن تبریز

     

    photo_2023-02-11_11-41-31

  • حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری در مراسم راهپیمایی مردم تهران

     

    photo_2023-02-11_11-40-45

  • حضور سردار حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه در راهپیمایی ۲۲ بهمن

     

    photo_2023-02-11_11-24-12

  • حضور دریادار سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش در راهپیمایی 22 بهمن در تهران

     

    photo_2023-02-11_10-48-06

     

  • حضور سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست در راهپیمایی 22 بهمن در تهران

     

     

    photo_2023-02-11_10-47-10

  • روحانی: نگذاریم اقلیتی قدرت‌طلب اکثریت را کنار بزنند که آن روز پایان انقلاب خواهد بود/ انقلاب اسلامی متعلق به همه مردم است/ امام خمینی، انقلاب اسلامی را با انتخابات تکمیل کرد

    رئیس‌جمهور پیشین کشورمان در حاشیه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، انقلاب اسلامی را خواست مردم ایران و متعلق به همه آن‌ها دانست و اظهار داشت: دشمنان مردم ایران روزی سودای این را داشتند که انقلاب چهل‌سالگی خود را نمی‌بیند، اما این توهم با مقاومت و ایستادگی، وحدت و انسجام ملت تبدیل به خیالی باطل شد.  

    روحانی گفت: مردم خود صاحب و حافظ انقلابی هستند که استقلال و آزادی را در جمهوری اسلامی می‌بیند. بزرگترین سرمایه انقلاب اسلامی، پایگاه مردمی آن و بزرگترین ثمره جمهوری اسلامی، حضور و مشارکت آحاد ملت در صحنه تصمیم‌گیری و تعیین سرنوشت خود است.  

    استواری امروز نظام اسلامی نتیجه راهبری مقام معظم رهبری با تقویت جمهوریت و اسلامیت است که پشتیبان رای و نظر مردم است.

    انقلاب به هیچ گروه و جناحی تعلق ندارد، متعلق به آحاد مردم است و با اتحاد و انسجام و احترام به افکار گوناگون و شنیدن صدای مردم بقای انقلاب تضمین می‌شود.

  • حضور تیپ اسب سوار یگان ویژه در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن

     

    photo_2023-02-11_10-45-16

     

    photo_2023-02-11_10-45-15

     

    photo_2023-02-11_10-45-14

     

    photo_2023-02-11_10-45-13

  • حضور سید احمد خمینی در راهپیمایی 22 بهمن در تهران

     

    photo_2023-02-11_10-44-48

  • حضور سید عباس صالحی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در راهپیمایی 22 بهمن در تهران

     

    01

     

  • نمایش پهپاد شاهد۱۳۶ در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان آزادی تهران

     

     

    photo_2023-02-11_10-15-02

  • حضور هموطنان بلوچ در راهپیمایی ۲۲ بهمن

     

     

  • حضور محمود واعظی و محمدجواد آذری جهرمی در راهپیمایی 22 بهمن در تهران

     

    555

  • حضور حسن روحانی در راهپیمایی 22 بهمن در تهران

     

     

    66

  • جشن خانواده بزرگ ایران در تهران

     

    photo_2023-02-11_10-06-31

  • آغاز راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر کشور

    راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سراسر کشور در حدود ۱۴۰۰ شهر و ۳۸ هزار روستای کشور آغاز شد.

     

    photo_2023-02-11_09-25-11

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.