نسبتی که پارلمان اروپا به سپاه پاسداران داده است، دقیقاً برعکس عملکرد سپاه است. یک بخش مهم از سپاه پاسداران، نیروی قدس سپاه است. این نیرو عامل اصلی مبارزه با تروریسم در منطقه خاورمیانه بوده و شرورترین سازمان‌های تروریستی که داعش و القاعده و النصرة از جمله آنها هستند را در عراق، سوریه، لبنان و سایر کشورها سرکوب کرد. این، واقعیتی است که خود دولت‌های اروپائی و حتی دولتمردان آمریکائی نیز به آن اعتراف کرده‌اند.

به گزارش جماران؛ در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان «اروپا و بازی سیاسی جدید» آمده است: قرار داده شدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی توسط پارلمان اروپا به دلایل مختلف یک اقدام سیاسی و فاقد جنبه قانونی است. بعضی از این دلایل را در اینجا می‌شمریم.

1- سپاه پاسداران، بخشی از سازمان نظامی رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران است و طبق قوانین شناخته شده بین‌المللی هیچ سازمان رسمی دولتی را نمی‌توان تروریستی دانست. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، از ارتش و سپاه پاسداران تشکیل شده‌اند که طبق قانون اساسی و قوانین عادی کشور وظایف مشخصی در زمینه دفاع از تمامیت ارضی ایران و حفاظت از منافع ملی را برعهده دارند. نیروهای دیگری نیز با عملکرد انتظامی، از زیرمجموعه‌های نیروهای مسلح هستند که آنها هم طبق قانون، بخشی از این سازمان رسمی کشور را تشکیل می‌دهند و تروریست دانستن آنها نه‌تنها هیچ توجیهی ندارد بلکه یک اقدام خلاف قانون در عرف بین‌المللی محسوب می‌شود. به همین دلیل، قرار داده شدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی توسط پارلمان اروپا هیچ محملی غیر از اینکه یک اقدام سیاسی خصمانه دانسته شود ندارد.

2- نسبتی که پارلمان اروپا به سپاه پاسداران داده است، دقیقاً برعکس عملکرد سپاه است. یک بخش مهم از سپاه پاسداران، نیروی قدس سپاه است. این نیرو عامل اصلی مبارزه با تروریسم در منطقه خاورمیانه بوده و شرورترین سازمان‌های تروریستی که داعش و القاعده و النصرة از جمله آنها هستند را در عراق، سوریه، لبنان و سایر کشورها سرکوب کرد. این، واقعیتی است که خود دولت‌های اروپائی و حتی دولتمردان آمریکائی نیز به آن اعتراف کرده‌اند و علت اصلی اقدام جنایتکارانه رئیس‌ جمهور سابق آمریکا که دستور ترور سردار قاسم سلیمانی را صادر کرد همین بود که او به عنوان فرمانده سپاه قدس توانسته بود تمام نقشه‌های تروریستی مشترک غرب و رژیم صهیونیستی در خاورمیانه عربی را خنثی کند و گروه‌های تروریستی تأسیس شده توسط آمریکا را سرکوب نماید. دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهور سابق آمریکا بلافاصله بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی اعلام کرد شخصاً دستور ترور او را صادر کرده است. ترامپ، با بکار بردن کلمه «ترور» در این واقعه، صریحاً اعتراف کرد که آمریکا در رأس تشکیلات بین‌المللی تروریسم قرار دارد و با صادر کردن دستور ترور سردار قاسم سلیمانی درصدد حمایت از گروهک‌های تروریستی برآمده است. این اعتراف رئیس ‌جمهور سابق آمریکا در کنار اعتراف هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق این کشور به اینکه گروه‌های تروریستی را دولت آمریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران تأسیس کرده، سند مهمی است که نشان می‌دهد سپاه پاسداران یک سازمان ضدتروریستی است و نسبت دادن عنوان تروریستی به آن، کاملاً خلاف واقع و ناشی از اغراض سیاسی است.

3- اگر با نهایت بی‌طرفی به مصوبه پارلمان اروپا نگاه کنیم و عملکرد نیروهای مسلح ایران از جمله سپاه پاسداران را با عملکرد ارتش‌های بعضی کشورهای منطقه در زمینه جنگ و صلح مقایسه کنیم، باز هم به همین نتیجه خواهیم رسید که اقدام پارلمان اروپا یک اقدام کاملاً سیاسی و مغرضانه است. پارلمان اروپا اگر واقعاً اقدامات تروریستی را معیار تصمیم‌ گیری خود می‌داند، باید رژیم صهیونیستی که سرتاپا تروریست است و با تکیه بر تروریسم دولتی، فلسطین را اشغال کرده، یک ملت را آواره نموده، مرتکب نسل‌کشی بی‌سابقه‌ای شده و کل منطقه خاورمیانه را ناامن کرده است را تروریست معرفی کند. اگر صداقتی در کار باشد، پارلمان اروپا باید آن دسته از کشورهای عربی که بودجه گروه‌های تروریستی تکفیری را تأمین کرده و به کمک آنها منطقه را به آشوب کشیده و گرفتار جنگ کردند را تروریست معرفی کند. براساس آمار و اطلاعاتی که وبگاه «گلوبال فایرپاور» منتشر کرده، بودجه نظامی عربستان 45 میلیارد دلار، امارات 25.2 میلیارد دلار و رژیم صهیونیستی 24.3 میلیارد دلار است که صرف جنگ در یمن، کمک به گروه‌های تروریستی و کشتار مردم غزه و سرزمین‌های اشغالی می‌شود و تمام این موارد از مصادیق اقدامات تروریستی است. این بودجه‌ها را مقایسه کنید با بودجه نظامی 5.5 میلیارد دلاری ایران طبق اعلام همان مؤسسه «گلوبال فایرپاور» که بخشی از آن صرف مبارزه با آتش ‌افروزی‌هائی می‌شود که عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی با حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه به راه می‌اندازند. اینکه پارلمان اروپا به جای این دولت‌های تروریست و تروریست ‌پرور، سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد، روشن است که یک اقدام کاملاً سیاسی است.

4- هرچند پارلمان اروپا از اعتراف به این واقعیت خودداری ورزیده که چون نتوانسته در آشوب‌های اخیر به هدف خود برسد اقدام به انتقام گرفتن از جمهوری اسلامی ایران کرده، ولی بر این بازی سیاسی جدید نمی‌تواند سرپوش بگذارد. سران اتحادیه اروپا باید عاقل‌تر از این باشند که در دام بازی‌های سیاسی که دیگران برای آنها پهن می‌کنند بیفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.