حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در نماز سیاسی عبادی این جمعه تهران با اشاره به اقدام زشت و غیرقانونی این روزهای پارلمان اروپا در هدف قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اقدام پارلمان اروپا هیچ ارزش و اهمیتی ندارد و خیلی کمتر از این حرف‌ها هستند که بخواهند سپاه پاسداران سرافراز، قهرمان پرور، نخبه پرور و مدیر پرور را هدف قرار دهند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، امام جمعه موقت تهران ضمن محکوم کردن اقدام غیرقانونی پارلمان اروپا در مورد سپاه گفت: سپاه پاسداران رکن رکین و نقطه قوت جمهوری اسلامی است، مردم سپاه را دوست دارند و نظام اسلامی، دولت و مجلس در برابر این حرکت زبونانه پاسخ های درخور، مناسب و قاطع خواهند داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در نماز سیاسی عبادی این جمعه تهران با اشاره به اقدام زشت و غیرقانونی این روزهای پارلمان اروپا در هدف قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اقدام پارلمان اروپا هیچ ارزش و اهمیتی ندارد و خیلی کمتر از این حرف‌ها هستند که بخواهند سپاه پاسداران سرافراز، قهرمان پرور، نخبه پرور و مدیر پرور را هدف قرار دهند.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری تأکید کرد: این اقدامات به این دلیل است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رکن رکین و نقطه قوت در اقتدار جمهوری اسلامی و بازدارندگی فعال در عرصه جنگ سخت و نرم است چون مردم ما پشتوانه سپاه و قدرت نرم سپاه هستند و تجلی آن در بسیجیان عزیز است. در جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا امتداد بسیج و اقتدار سپاه را مشاهده می کنید که هزاران هزار عنصر دانا، توانا و کارآمد در آن حضور دارند و آرمان‌های انقلاب اسلامی را با قوت مشاهده می کنند.

این خطیب موقت تهران این اقدام اروپا را نشانگر استیصال دشمنان ما دانست و گفت: اروپایی ها هم در این زمینه مثل عروسک خیمه شب بازی در دست امریکا و اسرائیل عمل می کنند و با اینکه خود گرفتار سرمای سخت و جنگ هستند، خواستند در اغتشاشات به هدف های  خود برسند که نرسیدند و حالا می‌خواهند با این بازی‌های دیپلماتیک به ملت ایران فشار بیاورند و حیثیت از دست رفته خود را برگرداندند زهی خیال باطل!

وی تاکید کرد: مردم سپاه را از جان دل دوست دارند و نظام اسلامی، دولت ومجلس در برابر این حرکت زبونانه پاسخ های درخور، مناسب و قاطع خواهند داد.

وی با تبریک پیش رو بودن ماه رجب اظهار کرد: خداوند برای اینکه انسان‌های مومن بتوانند در این دنیای پر از تاریکی‌ها و آلودگی‌ها به سلامت زندگی کنند و زندگی آنان همراه با رشد باشد و برای اینکه بتوانند تقوا را ازاین زندگی کوتاه مدت برای خود فراهم کنند و زیست فردی و خانوادگی عطر بهشت پید ا کند، در مسیر زندگی آنها فرصت هایی قرار داده است که یکی از این فرصت‌های بی بدیل ماه مکرم رجب است.

وی این ماه را یکی از پشتوانه های اصلی برای سالکان کوی حق در این مسیر پر فراز و نشیب دانست و ادامه داد: اهل معرفت برای آمدن این ماه روزشماری می‌کنند. ماه رجب آغاز فصل نیایش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، رجب و شعبان را آماده گاهی برای ماه رمضان و درک لیله القدر برشمرد و گفت: در روایات ماه رجب، ماه بزرگ تعبیر شده است.

وی با اشاره به اعیاد و مناسبت‌های ماه رجب گفت: در این ماه امام محمدباقر (ع) به دنیا آمد و دومین بشارت هم پژواک دل انگیز این ماه خجسته است که بندگان خدا را برای درک این ماه شگفت انگیز دعوت می کند؛ مفتخریم باقرالعلوم بزرگترین شخصیت تاریخ، کسی که جز خدا و رسول و ائمه معصومین مقام او را درک نکرد، در این ماه متولد شده است و این ماه فرو باریدن رحمت الهی است.

امام جمعه موقت تهران نقطه اوج این ماه را ۱۳ رجب عنوان و بیان کرد: خداوند در این ماه علی (ع) را آورد و پایان آن، روز مبعث رسول اکرم (ص) است. ولادت امام جواد(ع)، شهادت موسی بن جعفر(ع) و رحلت حضرت زینب کبری (س) هم فرصت‌های دیگری برای بهره مندی از این ماه رحمت الهی است.

وی با تاکید بر اهمیت روزه در این ماه، همچنین عمره رجبیه، ذکر ستغفار، اعتکاف، گفت: ایام اعتکاف جوانان و مومنان عاشقانه صف می کشند و در خانه های خدا معتکف می‌شوند وامسال بعد از کرونا، شاهد اعتکاف متفاوتی خواهیم بود.امیدواریم خداوند ما را برای یک ماه رجب متفاوت آماده کند.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به بارش برف و باران در آخر ماه حضرت فاطمه (س) و برودت هوا گفت: در این مدت بیشتر متوجه نعمت گاز در کشور شده‌ایم و در این ایام دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی بیشتر و بهتر خود را نشان داد. ابران به همت مجاهدان مومت در رتبه سوم تولید گاز در چهان از یک سو قرار گرفته و نمادی از مجاهدت و عدالت پروری برای گسترش خطوط انتقال گاز در میام شهرها و روستاها انجام شده است طوری که زی پوشش قرار گرفتن کاز از 2 هزار کیلومتر از قبل از انقلاب به 38 هزار کیلومتر در بعد از انقلاب رسیده است.

وی اضافه کرد: خظوط گاز شهری هم از 2 هزار کیلومتر به 420 هزار کیلومتری افزایش یافت و خانواده شهری از یک درصد به 86 درصد یه برکت مجاهدت ها انجام شده است که همه این دستاوردها به جهاد تبیین نیاز دارد.

خطیب موقت تهران با بیان اینکه در آستانه ماه بهمن، ماه پیروزی و ماه خاطرات جاودانی ملت رشید ایران هستیم، گفت: ملت مظلوم در حالی امسال به ماه بهمن می رسد که باز هم یک پیروزی بزرگ را پشت سر گذاشته و به مدد الهی از یک نبرد ترکیبی بسیار پییده با حضور همه سران کفر و نفاق و عناصر خائن و خودفروخته که در این میدان وارد شده‌اند و همه تجربه خود را وارد کرده اند و یک نقشه تحسین برانگیز برای براندازی داشتند به هدایت امام عالی قدر خود توانست از این امتحان سخت سربلند بیرون بیاید.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: برنامه دشمن جامع اما محاسبه آنان غلط بود. چون نظام محاسباتی دشمن مادی است و از وجود عنایت الهی و ایمان و ریشه ملت ما غافلند و از وجود رهبر حکیم و عالی قدر ما غافل هستند و نمی‌توانند در نظام مجاسباتی خود خوب محاسبه کنند.

وی افزود: در این نبرد اخیر دوستان و دشمنان و عظمت انقلاب اسلامی و جایگاه رفیع شهیدان و نقاط قوت و ضعف مان را بیشتر شناخته ایم. براین عظمت انقلاب اسلامی و نقاط قوت باید مجددا برنامه ریزی کنیم و برای نقاط ضعف باید همت ملی به میدان بیاوریم.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به تعبیر پیچ تاریخی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: رهبری اولین بار سال 69 در آستانه دهه فجر از این عنوان پیچ تاریخی استفاده کرده و فرمودند پیچ تاریخی نقطه عطف است و با این نگاه اهمیت دهه فجر متفاوت می‌شود، از آن سال این کلمه وارد ادبیات سیاسی ما شد. امام عزیز در 30 سال گذشته تعبیر پیچ تاریخی را 30 بار در بیانات خود مطرح کرده اند. در پیام به دانشجویان خارج از کشور بعد از قضیه اوکراین باز هم از پیچ تاریخی اشاره کرده و آن را بخشی از پیچ تاریخی جهان دانستند.

وی ادامه داد: ایشان در دیدار دانش آموزی هم اعلام کردند که در حال ورود به نظم نوین جهانی هستیم؛ بدین معنا که جمهوری اسلامی مسیر تاریخ را به نفع جبهه حق تغییر داد و از آن به عنوان مقدمه‌ای برای طلوع خورشید ولایت امام زمان بود یاد کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم این پیچ تاریخی را شرح کرده و آینده ایران را پر امید و با نشاط توصیف کرده اند، بیان کرد: در بیانیه گام دوم الزامات هفت گانه معرفی شده است تا در این مقطع حساس از تاریخ بشریت نقشی را که آغاز کرده‌ایم را تکمیل کنیم و گام های بلندی برداریم.

وی با برشماری سه فوریت و الزام بیانیه گام دوم انقلاب یکی از این فوریت‌ها را توجه ویژه به حل مشکلات معیشتی و فوریت‌های زیست عمومی مردم اعلام و فوریت دوم را تحولی بیان کرد که باید در منطقه اداری کشور روی دهد و تحول در نظام اداری کشور هم فوریت یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری یادآور شد: در اغتشاشات اخیر زمینه‌هایی برای تاثیر جنگ شناختی دشمن، ناکارآمدی ها، بسترهای فسادزا و گاهی اصرار بر شیوه های پوسیده در برخی نظام های اداری ما فراهم می کند که باید مورد توجه فوری عناصر انقلابی در نهادها و ادارات و مسئولان قوا قرار بگیرد و به سیاست های ابلاغ شده رهبری عمل کنند.

وی افزود: مسأله و فوریت سوم حفظ وحدت و انسجام ملی است. مطالبه عمومی ملت ما از مسئولان به ویژه رئیس جمهور که شجاعتش را دارد و همچنین به سایر قوا این است که تحول اداری کشور را تسری و حال مردم را از این جهت خوب‌تر کنند.

بر اساس این گزارش، نمازگزاران تهرانی اقدام پارلمان اروپا را با شعارهای خود محکوم کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.