جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه در گزارش سالانه پارلمان اروپا در دو بخش «سیاست خارجی و امنیتی مشترک» و «سیاست امنیتی و دفاعی مشترک»، بر حفظ کانال‌های ارتباطی در رابطه با توافق هسته‌ای ایران، تاکید کرد.

به گزارش جماران؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که به اعتقاد وی درباره موضوع توافق هسته‌ای با ایران، مجاری ارتباطی همچنان باید حفظ شود.

شفقنا به نقل از وبگاه سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا نوشت: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه در گزارش سالانه پارلمان اروپا در دو بخش «سیاست خارجی و امنیتی مشترک» و «سیاست امنیتی و دفاعی مشترک»، بر حفظ کانال‌های ارتباطی در رابطه با توافق هسته‌ای ایران، تاکید کرد.

بورل بار دیگر با دخالت در امور داخلی ایران از احکام اعدام انتقاد کرد و آن را چالشی سخت در روابط ایران و اروپا نام نهاد.

مسئول سیاست خارجی اروپا در مورد ادعای دخالت ایران در جنگ اوکراین هم مدعی شد: حمایت نظامی (ایران) از روسیه در حمله این کشور به اوکراین هم قابل قبول نیست. شخصاً در چند موقعیت این پیغام را به همتایان ایرانی‌ام منتقل کردم. آنها ارسال سلاح به روسیه را تکذیب می‌کنند اما فکر می‌کنم واقعیت خیلی روشن است. بر اساس این واقعیت، ما پنج بسته تحریمی (علیه تهران) اعمال کرده‌ایم؛ سه بسته بر اساس نقض حقوق بشر و دو بسته نیز به دلیل تحویل پهپاد به روسیه.

بورل در مورد آینده برجام هم گفت: با این حال، فکر می‌کنم که درباره موضوع توافق هسته‌ای-همان برجام مشهور- کانال‌های ارتباطی باید حفظ شود و این یک مساله مجزاست. وی در عین حال بر «تمام اقدامات در راستای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» هم تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.