​لارنس نورمن خبرنگار ارشد نشریه وال‌استریت ژورنال در توئیتی ادعا کرده است که بسته تحریمی جدیدی برای بررسی در نشست آتی شورای وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی آماده شده است. در این بسته طبق ادعای وی ۱۰شخصیت و نهاد ایرانی به بهانه ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین در فهرست تحریم‌ها قرار دارند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، خبرنگار ارشد نشریه وال‌استریت ژورنال از احتمال تشدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای پهپادی خبر داد.

لارنس نورمن سه‌شنبه شب در توئیتی ادعا کرد که بسته تحریمی جدیدی برای بررسی در نشست آتی شورای وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی آماده شده است. در این بسته طبق ادعای وی ۱۰شخصیت و نهاد ایرانی به بهانه ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین در فهرست تحریم‌ها قرار دارند.

دور آتی نشست شورای وزرای امورخارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

دیپلمات‌های ارشد کشورهای اروپایی ۲۳ آبان ماه گذشته نیز مسائل حقوق بشری را بهانه و ۲۹ شخصیت و ۳ نهاد ایرانی را به فهرست تحریم‌های اتحادیه اضافه کردند. به این ترتیب فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران به ۱۲۶ شخصیت و ۱۱ نهاد رسید.

این اتحادیه و سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه اخیرا به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای بی‌اساس مشارکت ایران در جنگ اوکراین تحریم‌های جدیدی را وضع کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.