وی بیان کرد: اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر اتفاق افتاده برای ما جای تعجب نداشت و پیش بینی این روزها را داشتیم و تحلیل و برآیندها بر این بود که دشمن نمی تواند موفقیت‌های نظام اسلامی و حرکت جهادی که سبب کاهش فاصله میان مردم و حاکمیت شده بود را ببیند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آغوش نظام اسلامی به روی افراد خطاکاری که از رفتار خود پشیمان و نادم هستند، باز است.

«محمدمهدی اسماعیلی» عصر جمعه در نشست با فعالان فرهنگی، هنری و رسانه شهرستان محلات، افزود: کسی حق ندارد از مردم طلبکار باشد و ما این را نمی پسندیم و محکم از آرمان های انقلاب بدون لکنت و نگرانی دفاع خواهیم کرد و یک قدم از مسیر بر نخواهیم گشت.  

وی بیان کرد: اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر اتفاق افتاده برای ما جای تعجب نداشت و پیش بینی این روزها را داشتیم و تحلیل و برآیندها بر این بود که دشمن نمی تواند موفقیت‌های نظام اسلامی و حرکت جهادی که سبب کاهش فاصله میان مردم و حاکمیت شده بود را ببیند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: شهرستان محلات به لحاظ تاریخی بسیار سترگ و افتخارآفرین در بخش های مختلف است، این منطقه از استان مرکزی در طول تاریخ همیشه منشاء خیر و برکت بوده است.  

اسماعیلی با بیان اینکه در این منطقه علمای بزرگی زندگی کرده‌اند که تحولات و آثار چشمگیری از خود به یادگار گذاشته‌اند، اظهار داشت: استان مرکزی در قلب کشور و با زیرساخت های مهم صنعتی، اقتصادی و با یک تاریخ درخشان، بزرگان زیادی را برای پیشبرد کشور در اختیار جامعه اسلامی قرار داده که در راس آنها امام راحل قرار دارند.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در دولت انقلابی بنای ما بر این است که بتوانیم با یک نگاه عادلانه فرصت برابری برای اهالی فرهنگ و هنر در همه بخش ها در کشور تامین کنیم.  

اسماعیلی بیان کرد: در روز اول دولت سیزدهم میثاق نامه‌ای قرائت و امضا شد و متعهد به رساندن کشور به نقطه تعالی در همه بخش‌ها بدون وقفه و با قدرت و بدون بهانه شدیم و با قدرت به ایفای ماموریت‌های مهمی که به آنها گمارده شده ایم اقدام کنیم.  

وی با بیان اینکه حدود ۲ ماه پیش اتفاقی در کشور افتاد و قلب همه جریحه دار شد گفت: در این خصوص رئیس جمهور از اجلاس شانگهای تماس گرفتند و پیگیری کردند و شخصا به خانواده آن مرحومه زنگ زدند و تسلیت گفتند اما دشمنان به دنبال بهانه بودند و این موضوع را بهانه ای برای تلخ کردن وحدت و شادی های مردم ایران قرار دادند.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: موفقیت های بزرگی را در همان ایام داشتیم تجربه می کردیم که دشمنان با همه توان وارد شدند تا جلوی این موفقیت ها را بگیرند، اینها می دانند ایران در حال عبور از یک قدرت منطقه ای یه یک قدرت بین المللی است، تاثیرگذاری در نظام سیاسی بین الملل مشهور است و جمهوری اسلامی امروز در نظامات سیاسی دنیا حضور پیدا می کند و از نزدیک مشاهده می کنیم که چطور با وحدت و اتکا به مردم و اعتماد به جوانان انقلابی اتفاقات مهمی رخ می‌دهد که البته دشمن با این اتفاقات مخالف است و تلاش می کند مانع این موفقیت‌ها شود.  

اسماعیلی با اشاره به ایام سخت کرونا ادامه داد: در روزهای سخت کرونایی از دادن دارو و واکسن به ما خودداری کردند اما امروز با تلاش های صورت گرفته خود صادرکننده واکسن شده ایم، در روزهای ابتدایی دولت روزانه حدود ۷۰۰ نفر در کشور بر اثر کرونا فوت می کردند که امروز بسیار کاهش یافته به‌طوری که در برخی روزها این آمار صفر شده است.  

وی خاطرنشان کرد: دشمن نقاط ضعف را برجسته و دستاوردها و موفقیت ها را حذف می کند، قطعا این شرایط را با قدرت پشت سر خواهیم گذاشت و حرکت جهادی مردم با قدرت ادامه خواهد داشت و با کنار گذاشتن اختلافات القایی دشمن در بخش های فرهنگی، اجتماع و هویتی به موفقیت‌های بزرگی دشت خواهیم یافت.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه نسل جدید بسیار بهتر از نسل گذشته است گفت: یک سرود سلام فرمانده هزاران نفر را کنار هم جمع و موجی را در دنیا ایجاد کرد پس با یک اجتماع ۴۰ یا ۵۰ نفری نمی توانند در مقابل این عظمت خودنمایی کنند.  

اسماعیلی اضافه کرد: در این شهرستان نیز با حضور جوانان و بخش خصوصی قوی و مسئولان پرتلاش و نماینده انقلابی و زحمتکش تلاش می‌شود که دغدغه‌های موجود برطرف شود، فرآیند تکمیل و ساخت مجتمع فرهنگی هنری نباید آنقدر طولانی می شد که این مهم نیز پیگیری خواهد شد و دستور داده شد با اولویت به این مهم رسیدگی شود.  

وی افزود: متاسفانه بنیاد ادبیات داستانی منحل شده بود که در این خصوص ساختار جدیدی در حال احیا است، در لایحه بودجه سال آینده توافق شد و برای انجمن های ادبی بودجه خوبی در سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته شده است.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص صندوق اعتباری هنر نیز گفت: در حال حاضر بیش از هفت هزار خبرنگار و بیش از ۹۰ هزار نفر از اهالی فرهنگ و  هنر عضو صندوق اعتباری هنر هستند و پیشنهاد می شود در استان نشستی بین مدیرعامل صندوق و مسئولان فرهنگ و ارشاد استان برگزار و مشکلات در این حوزه حل شود.

وی گفت: در خصوص روزنامه نگاران نیز لایحه جامع روزنامه‌نگاری در کمیسیون فرهنگی دولت در صحن دولت مطرح شده که اکنون در دستور مجدد کمیسیون است که تا آخر این ماه به مجلس ارسال خواهد شد.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شعار نهضت بازگشت به مساجد افزود: اعتقاد ما بر این است که مساجد باید محور باشند و باید از همه ظرفیت‌ها در جهت تقویت این مکان مقدس استفاده شود.   

اسماعیلی تاکید کرد: رسانه هایی که بر علیه ما کار می کنند شبکه های تروریستی متصل به سرویس های امنیتی و جاسوسی هستند که شبانه روز کار می کنند تا کشور را تحت الشعاع قرار دهند و ناکارآمدی نظام و دولت را نشان دهند.  

وی در خصوص مشکلات کتابداران و کتابخانه ها تاکید کرد: در تلاش هستیم مشکلات ساختاری و حقوقی کتابخانه ها را حل کنیم.  

اسماعیلی اظهار داشت: تلاش شده وزارت فرهنگ و ارشاد پیش قدم صیانت و حراست از آزادی بیان باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک روزه به شهرستان‌های محلات و دلیجان استان مرکزی علاوه بر دیدار با اهالی فرهنگ و هنر این ۲ شهرستان، از طرح‌های فرهنگی نیمه تمام آنها نیز بازدید کرد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.