اسماعیلی وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: بنای‌ ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آزاد اندیشی است و این اتفاقات اخیر برنامه ما را تغییر نداده است؛ سینماگران و اهالی فرهنگ و هنر می‌دانند که در همین یک سال و اندی که من در خدمت‌شان هستم، نشست‌های متعددی با آن‌ها داشتیم و آن‌ها انتقاداتی به مجموعه‌های ما داشتند و گفت‌وگو کردیم، برخی انتقادات وارد بوده که ما تصحیح کردیم و برخی دیگر نادرست بوده که به آن پاسخ دادیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، گفت: تلاش داریم برنامه‌ریزی جدی‌ای در حوزه رشته‌های مربوط به هنر انجام دهیم تا بتوانیم فضای گفت‌وگو و آزاداندیشی را در آنجا تسهیل کنیم.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آمادگی این وزارتخانه برای برپایی کرسی‌های نظریه‌پردازی در حوزه فرهنگ و هنر گفت: ما معتقد به اصل گفت‌وگو هستیم و انقلاب اسلامی ما اساسا یک انقلاب فرهنگی و مبتنی بر آزاداندیشی و عقلانیت است.

وی افزود: در طول تاریخ هر جایی که پیشرفتی در دنیا اسلام می‌بینیم، این ایرانی‌ها بودند که با علاقه‌ای که به مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) داشتند و با ریشه‌های تاریخی عقلانیت و عدالت‌طلبی که داشتند، همواره پیشتاز این عرصه‌ها بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال درخشش تمدن اسلامی در قرون سوم تا پنجم و بزرگان فرهنگی آن دوره، نتیجه این نگاه مبتنی بر عقلانیت، عدالت و درعین‌حال آزاداندیشی بودند که این‌ عناصر ریشه‌های انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و رهبران آن اتکای خود به این اصول را نشان داده‌اند، گفت: شهید بهشتی، شهید مطهری، آیت‌الله خامنه‌ای، شخص امام خمینی (ره) و بزرگان دیگری که الان برخی در قید حیات هستند و برخی از دنیا رفتند، معلمان آزادی و آزاداندیشی بودند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: بنای‌ ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آزاد اندیشی است و این اتفاقات اخیر برنامه ما را تغییر نداده است؛ سینماگران و اهالی فرهنگ و هنر می‌دانند که در همین یک سال و اندی که من در خدمت‌شان هستم، نشست‌های متعددی با آن‌ها داشتیم و آن‌ها انتقاداتی به مجموعه‌های ما داشتند و گفت‌وگو کردیم، برخی انتقادات وارد بوده که ما تصحیح کردیم و برخی دیگر نادرست بوده که به آن پاسخ دادیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما همچنان این بنا را ادامه خواهم داد و بحث کرسی‌های آزاد اندیشی که در شورای هنر مطرح شد، برای این است که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه هنر، برنامه‌ریزی جدی در حوزه رشته‌های مربوط به هنر انجام دهیم تا بتوانیم فضای گفت‌وگو و آزاداندیشی را در آنجا تسهیل کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.