«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: شورای امنیت واقعاً مدیون فلسطینی‌ها است. قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل دهه‌هاست که اجرا نمی‌شوند. جالب است که چرا کسانی که در واقع خودشان مانع آنها می‌شوند، در این مورد گزارش نمی‌دهند.

به گزارش جماران؛ «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد بامداد شنبه به وقت تهران گفت که آمریکا و اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند که توجه جامعه جهانی را از جنگ‌های منطقه‌ای؛ از جمله نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی منحرف کنند.

ایرنا به نقل از تارنمای شبکه "راشا تودی"، وی  که در جریان جلسه شورای امنیت درخصوص وضعیت خاورمیانه سخن می گفت، خاطرنشان کرد که با توجه به اولویت دادن به بحران‌های دیگر، آمریکا و اتحادیه اروپا تلاش میکنند که توجه جامعه جهانی را از نزاع‌های شدید منطقه‌ای نظیر نزاع فلسطین- اسرائیل که نزاع کلیدی در خاورمیانه است، منحرف کنند.

نبنزیا افزود که همکاری در کمیته چهارجانبه میانجیگران بین المللی در خاورمیانه کاهش یافته است و این نخستین باری نیست که چنین اتفاقی می افتد و همکاران ما همیشه بهانه‌هایی خواهند داشت که چرا آماده کار جدی برای دستیابی به برقراری صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها نیستند.

وی گفت: شورای امنیت واقعاً مدیون فلسطینی‌ها است. قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل دهه‌هاست که اجرا نمی‌شوند. جالب است که چرا کسانی که در واقع خودشان مانع آنها می‌شوند، در این مورد گزارش نمی‌دهند.

این دیپلمات روسی خاطرنشان کرد: زمان اصلاح وضعیت بحران فلسطین با اجرای قطعنامه‌های در مورد حل‌وفصل این بحران، فرا رسیده است.

وی یادآور شد: نشست امروز شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه در سایه تشدید تنش‌ها میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی، کرانه باختری از جمله قدس شرقی و همچنین در اطراف نوار غزه برگزار می شود.

نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: از همه می‌خواهیم خویشتن‌داری نشان دهند، از خشونت و اقدامات تحریک‌آمیز فوراً خودداری کنند

انگیزه تکرار اقدامات خشونت آمیز همان ادامه تحرکات یکجانبه است که اسرائیل در وهله نخست آن را در پیش می گیرد و به واقعیت های بدون بازگشتی در مواردی چون خاک فلسطین، احداث شهرکسازی در اراضی اشغالی، کوچاندن فلسطینی‌ها و تخریب منازل آنها، مصادره زمین و بازداشت‌های خودسرانه دست می‌زند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.