فرستاده رئیس جمهوری روسیه به خاورمیانه عنوان داشت: مسکو سفارت خود را به قدس منتقل نخواهد کرد، مگر بعد از آنکه به توافق نهایی میان اسرائیل و فلسطین دست یافته شود.

به گزارش جماران؛ فرستاده رئیس جمهوری روسیه به خاورمیانه تصریح کرد مسکو سفارت خود را به قدس منتقل نخواهد کرد، مگر بعد از آنکه توافق نهایی میان اسرائیل و فلسطین حاصل شود.

به نقل از روسیا الیوم، میخائیل بوگدانف، فرستاده رئیس جمهوری روسیه به خاورمیانه و معاون وزیر خارجه روسیه نسبت به فرصت موفقیت آمیز بودن ‌معامله قرن ابراز تردید کرد.

وی همچنین عنوان داشت: مسکو سفارت خود را به قدس منتقل نخواهد کرد، مگر بعد از آنکه به توافق نهایی میان اسرائیل و فلسطین دست یافته شود.

بوگدانف درخصوص انتقال سفارت روسیه از تل آویو به قدس گفت: اسرائیل کاملاً از موضع رسمی ما مطلع است، این مساله بار دیگر و به صورت ملموس در ماه آوریل گذشته مطرح شد و آن هنگامی بود که ما گفتیم که قدس غربی را به عنوان پایتخت اسرائیل و قدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت می‌شناسیم، اما این صحبت ما برخاسته از این بود که طرفین اسرائیلی و فلسطینی نیازمند دست‌یابی به توافقی پیرامون تمامی مسائل هستند و اگر توافقی درمورد وضعیت نهائی حاصل شود، ما سفارت خود را به قدس غربی انتقال خواهیم داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.