دو طرف برخی مسائل مهم همکاریهای روسیه و اسراییل باتوجه به دیدار برنامه ریزی شده رئیس جمهوری روسیه به اسراییل در ماه ژانویه جاری به منظور شرکت در مراسم هفتاد و پنجمین سالروز آزادسازی اردوگاه « آشوویتس» آلمان نازی در دوره جنگ دوم جهانی و روز تجلیل هولوکاست را بررسی کردند.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهوری روسیه و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی درخصوص سفر ولادیمیر پوتین به سرزمین های اشغالی گفت وگو کردند.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز پنجشنبه اعلام کرد: گفت وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین و بنیامین نتانیاهو به ابتکار طرف اسراییلی صورت گرفت و دو طرف درخصوص برنامه سفر پوتین به اسراییل تبادل نظر کردند. 

در گزارش آمده است: دو طرف برخی مسائل مهم همکاریهای روسیه و اسراییل باتوجه به دیدار برنامه ریزی شده رئیس جمهوری روسیه به اسراییل در ماه ژانویه جاری به منظور شرکت در مراسم هفتاد و پنجمین سالروز آزادسازی اردوگاه « آشوویتس» آلمان نازی در دوره جنگ دوم جهانی و روز تجلیل هولوکاست را بررسی کردند. 

پوتین و نتانیاهو بر اهمیت حفظ حقایق تاریخی در مورد جنگ دوم جهانی و لزوم جلوگیری از تحریف این حقایق تاکید کردند.

 منابع روسی پیشتر اعلام کرده بودند که دیدار پوتین از سرزمین های اشغالی روز ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) برگزار می شود و رئیس جمهوری روسیه در چارچوب برنامه این سفر به شهر بیت لحم در کرانه باختری نیز برای گفت وگو با مقامهای فلسطینی سفر خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.