حاج‌ علی اکبری امام جمعه موقت تهران گفت: شهادت عزیزانمان در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) به دست شقی‌ترین و رذل ترین انسان‌ها و شکستن حرمت سومین حرم اهل بیت در شیراز را به محضر امام عصر(ع)، رهبر انقلاب و امت قهرمان به ویژه مردم عزیز شیراز تسلیت عرض می‌کنیم. به لطف الهی انتقام این خون‌های پاک و معصوم علاوه بر عاملان مباشران جانی آن که مصوب اصلی این حوادث هستند یعنی استکبار جهانی گرفته خواهد شد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: انسان مومن ابتدا سخنش را می‌سنجد اگر خیر صلاح بود بر زبان جاری می‌کند اگر شایستگی نداشت نمی‌گوید اما انسان منافق هرچیزی به زبانش می‌آید می‌گوید.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به این که امیر‌المومنین می‌فرمایند اگر انسان زبان خودش را مدیریت کند و به تقوای الهی نزدیک کند، می‌تواند خودش را خطر‌ها نجات دهد، گفت: انسان مومن قلبش فراسوی زبانش قرار دارد، در حالی که انسان منافق زبانش فراسوی قلبش قرار گرفته است.  انسان مومن ابتدا سخنش را می‌سنجد اگر خیر صلاح بود بر زبان جاری می‌کند اگر شایستگی نداشت نمی‌گوید.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: انسان منافق هرچیزی به زبانش می‌آید می‌گوید، اصلا فکر نمی‌کند این سخنان به نفع کسی است یا خیر، اصلا فکر نمی‌کند. حضرت علی فرمودند اگر‌ کسی از شما مخفی به ملاقات پرودگار متعال برود، دستش تمیز باشد، دستش به خون و مال مردم آلوده نباشد، زبانش پاکیزه باشد و به تقوا آراسته می‌تواند شرفیاب حضرت حق باشد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در بخشی دیگر از سخنانش گفت: خاطرمان می‌ماند هر سختی که از ما خارج می‌شود دریافت و حفاظت می‌شود. فرمود نزد هر سخنی که شما از زبان‌تان جاری می‌کنید دریافت کننده‌ای هست.

وی بیان کرد: حقیقتاً اتفاق تلخ و جانگدازی بود که با بی‌رحمی تمام، انسان‌های مظلوم و بی‌دفاع را در حال عبادت و زیارت در وقت نماز با آن وضع فجیع به شهادت برسانند و یا مجروح کنند به رگبار ببندند و امام امت را داغدار کردند. به لطف الهی انتقام این خون‌های پاک و معصوم علاوه بر عاملان مباشران جانی آن که مصوب اصلی این حوادث هستند یعنی استکبار جهانی گرفته خواهد شد.

حاج علی اکبری بیان کرد: در میان شهدای حرم مطهر دانشمند نخبه جوان عزیزمان از سلاله سادات آقای دکتر سید فرید الدین معصومی هم هستند که برای انجام ماموریت مهمی در شیراز بودند و پس از انجام ماموریت برای وداع و زیارت حرم مطهر مشرف شدند که در این ماجرا به شهادت می‌رسند و البته این افتخار بزرگی نصیب ایشان می‌شود.  این شهید عزیز امروز مهمان نمازجمعه ما هستند و ان‌شاء‌الله به امید خداوند متعال مقام ایشان عرض ارادت خواهیم کرد. همچنین شهید مدافع امنیت پاسدار عزیز و جوان نورانی ما آقای امیر کمندی که افتخار میزبانی پیکر مطهر ایشان را هم در نماز جمعه تهران داریم که پریشب توسط اراذل در تهران به شهادت رسیدند. ان‌شاء‌الله هم بر پیکر این شهیدان نماز خواهیم خواند و سپس پیکرشان را تشییع خواهیم کرد. به خانواده این شهیدان که در جلسه حضور دارند نیز عرض تسلیت داریم و از خداوند می خواهم که به آنها صبر عنایت فرماید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: رهبر عزیزمان در پیامی که ارائه فرمودند تعبیر دقیقی دارند که داغ عزیزان و هتک حرمت حرم اهل بیت جز با جستجو از سررشته این فاجعه آفرینی ها و اقدام قاطع و خردمندانه درباره آن جبران نخواهد شد. این مطلبی است که باید قدری بیشتر درباره آن فکر کنیم و نکته های لطیفی که در این پیام مهم هست را در یابیم.

وی ادامه داد: برداران و خواهران عزیز بین ما و استکبار جهانی از روز اول انقلاب یک درگیری آغاز شده است و ادامه‌ دارد و بحث بین ما و سرکرده استکبار یعنی آمریکا بحث بر سر ایران قوی است و انقلاب اسلامی ایران را به مسئله بیشتر نزدیک می‌کند باید به این مسئله فکر کنیم تا سرمنشا حوادث اخیر بیشتر شناخته شود. هویت ایرانی و بازگشت به خویشتن و بالندگی به خود به برکت انقلاب اسلامی است. کار و مجاهدت در همه عرصه‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی برای ایران پیشرفته بر اساس الگوی اسلامی پیشرفت و مسئله بعدی امنیت برای ایران اسلامی است. عزیزان راهبرد استکبار آمریکایی برای مهار ایران بر روی دو نکته قرار گرفته است که یک استحاله هویتی و دیگری ایجاد ناامنی است.

حاج علی اکبری گفت: وی ادامه داد: استکبار یک جنگ فکری و تربیتی را از روز اول راه انداختند که رهبر ما از آن به عنوان ناتو فرهنگی و شبیخون یاد کردند و با استفاده از فضای مجازی با ترویج اباهه گری و حیا خواستند فرهنگ ایران اسلامی را به جایی دیگر ببرد و با صرف میلیارد ها دلار راهبرد خودش را دنبال می‌کند. بین استکبار جهانی و ایران اسلامی بحث بر سر جوانان است، آن‌ها نسل جوان بی‌ایمان، بی غیرت و سحطی نگر را می ‌پسندند. دعوای ما با استکبار جهانی بر نسل جوان و هویت است که اینجا درگیری ما با استکبار جهانی است. مسئله دوم ناامنی است که با فعال کردن سیاسی گسل‌های قومی و مذهبی و دامن زدن به تهدیدهای نظامی تا موضوع‌های ناامنی اخلاقی و اقتصادی از روز اول در دستور کارشان بوده است. در اتاق‌ فکر شیطانی این‌ها طراحی کردند و با خرج میلیاردها دلار راهبرد خودشان را پیش بردند که هم به منظور حفظ هویت پوشالی خودشان بوده است و هم برای از بین بردن ایران جدید که هویت تمدن اسلامی را دارد، است.

وی تاکید کرد : با همه قوا به میدان آمدند و خواستند با کاهش امید و کاستن انگیزه، شکاف بین نسلی ایجاد کنند. آمریکا شیطان بزرگ و برخی سردمداران منطقه در این زمینه دست به دست هم دادند. البته استکبار به مهار ایران قانع نیست و درصدد بازگشت به قبل انقلاب و تبدیل شدن ایران به گاو شیرده هستند که غلام حلقه به گوش آنان باشند. این جریان فتنه انگیزی‌های اخیر دشمن زودتر از همیشه دستش را رو کرد و رفت سراغ اصل مسئله که به دنبال تجزیه ایران بودند که با صبوری ملت ما قایق فتنه به گل نشسته است. آمریکایی ها در تحقق این دو راهبرد، شکست مفتضحانه را تجربه کردند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تاکید کرد: تحریم‌ها رسوا شد، صادرات نفتی رونق گرفت، بحران جهانی غذا در ایران کنترل شد و این بحران به خود آمریکا و اروپا برگشته است که ۵۰ میلیون گرسنه روی دست آمریکا گذاشته است. گزارش برخی از رسانه‌ها می‌گوید نظامی‌های اروپایی توانایی سیر کردن شکم خانواده خودشان را ندارند. کودکان در مدارس انگلیس گرسنه هستند.  ۲۲ کشور طالب پهپادهای ما هستند و ۵۲ دانشگاه ما در رتبه‌های نخست قرار دارند و تولید پانسمان بیماران پروانه ای که این جنایت‌کاران تحریم کرده بودند که خبرهای خوبی است.

حاج علی اکبری ادامه داد: استکبار جهانی در منطقه شکست خورد، به دنبال بی ثباتی در ایران بودند اما بی ثباتی به جان خودشان افتاده است. ما می‌فهمیم چرا آمریکایی‌ها اینقدر عصبانی هستند؛ البته این‌بار عصبانیت آمریکای‌ها در رفتار اراذل اجاره‌ای داعشی در حرم شاهچراغ مشاهده کردیم، امنیت یک اصل مهم است که نادیده گرفته شود این رفتارها را مشاهده می‌کنیم. داعش همان آمریکا با ریش است و آمریکا همان داعش ادکلن زده است در واقع داعش باطن آمریکا است. ما این سر منشا را گم نمی‌کنیم و ملت ما فریب نخواهد خورد. بله کشور ما مشکلات زیادی دارد اما مشکلات ایران راه حل ایرانی و سرپناه ایرانی می‌خواهد و خودمان مشکلات خودمان را حل می‌کنیم . اتفاقا یکی از مشکلات این جریانات اخیر باعث می‌شود حرف مستضعفین شنیده نشود و نکته دوم به یاری خدا منتقم این خون‌های پاک که متعلق به ملت ایران است و انتقام خون مقدس و مطهر‌شان بر عهده ماست و از سرچشمه ها تا انتقام نگیریم از پا نخواهیم نشست. ما همه این خون ها و خسارات که برای ملت پیش آمده همه را به گردن استکبار جهانی و اخوانش می‌دانیم و شیطنت‌ها را آسوده نخواهیم گذاشت. جوانان ایرانی همراه با جوانان جبهه مقاومت درس‌های فراموش نشدنی به آن‌ها خواهند داد.

خطیب جمعه تهران گفت: امیدواریم عین الاسد را فراموش نکرده باشند. ما با تقویت برادری با گروه‌های جهادی، با دست های کارگران و مهندسان و قهرمانان انتقام خواهیم گرفت. با رونق بخشی به مراکز و مساجد و مراکز دینی، با رونق بیشتر مجالس حسینی از دشمنان خبیث انتقام خواهیم گرفت. ما با ساختن ایران قوی به مدد عنایت مولای‌مان حضرت بقیه الله و رهبر انقلاب از آمریکای شیطان انتقام خواهیم گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.