حجت‌الاسلام حسن ابوترابی فرد خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اسلام در یک خم و راست شدن خلاصه نمی‌شود، اسلام در ادامه بعثت انبیا آمده است. اسلام آمده است تا با بیان پیشوایان صالح راه را برای یک تحول مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هموار کند و این امر به امامت یک امام صالح تحقق پیدا می‌کند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اسلام در یک خم و راست شدن خلاصه نمی‌شود، اسلام در ادامه بعثت انبیا آمده است. اسلام آمده است تا با بیان پیشوایان صالح راه را برای یک تحول مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هموار کند و این امر به امامت یک امام صالح تحقق پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام حسن ابوترابی فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به قیام عاشورا گفت: حضرت ابی‌عبدالله الحسین در مسیر حرکتشان فرمودند سلطان جائر که حدود الهی را زیر پا می‌گذارد، منکری بزرگ برای جامعه اسلامی است و مسئولیت جامعه اسلامی موضع‌گیری در برابر او است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران بیان کرد: امام حسین فرمودند اگر مسلمان در این شرایط موضع‌گیری نکند آن فرد مسلمان با آن حاکم ظالم محشور می‌شود.

وی افزود: اسلام در یک خم و راست شدن خلاصه نمی‌شود، اسلام در ادامه بعثت انبیا آمده است. اسلام آمده است تا با بیان پیشوایان صالح راه را برای یک تحول مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هموار کند و این امر به امامت یک امام صالح تحقق پیدا می‌کند.

 ابوترابی فرد در بخش دیگر سخنانش گفت: آیین شکوه اربعین حسینی در قامت ظهور امام عصر در افقی جهانی و فراملتی با نقش آفرینی مردان و زنان هوشمند عراقی به شایستگی برگزار شد.

وی تاکید کرد: این میزبانی شایسته از زائران اباعبدالله الحسین عراق را در جایگاهی عظیم قرار داده است. اربعین میعادگاه عاشقان حسینی است. این آیین فرهنگساز به مثابه یک اردو و رزمایش سیاسی و فرهنگی است که امت اسلامی را در مدرسه انسان ساز عاشورا سامان داده است.  اربعین نماد ابراز عشق، عدالت و انسانیت است.

وی افزود: حیرت از آن همه کرامت و سخاوت که از مهمانان امام حسین است، شایسته است به جای بزرگنمایی ضعف‌ها به بررسی دقیق مشکلات پرداخت و راه را برای تحکیم همبستگی و امت اسلامی به ویژه دولت و ملت ایران و عراق هموار ساخت.

 خطیب این هفته نماز جمعه تهران با ابلاغ برنامه هفتم توسعه از سوی رهبری گفت: این سیاست ‌های ‌کلی و کلیدی برای سرعت پر شتاب پیشرفت نیازمند فرصت و زمان است. در سیاست های کلی ابلاغی تاکیداتی شده است.

 وی افزود: در پیشرفت اقتصادی بر رشد اقتصادی ۸ درصد  تاکید شده است و اگر این شاخص را در نظر بگیریم برای فهم چگونگی برنامه و تحقق برنامه، این مورد تحقق نخواهد یافت مگر اینکه در حوزه‌های مدیریتی با یک تحول و تغییر روبه‌رو شویم.

ابوترابی فرد ادامه داد: بدون یک نگاه تحول آفرین و با حفظ شرایط موجود در نظام بودجه‌ریزی، بهره‌وری منابع انسانی و کل عوامل تولید هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.