مراجع عظام تقلید با صدور پیام های جداگانه ای جنایت تروریستی درحرم شاهچراغ را محکوم کردند.

به گزارش جماران؛ مراجع عظام تقلید با صدور پیام های جداگانه ای به خاک و خون کشیدن شدن زائران حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) توسط جنایتکاران تکفیری را محکوم و به این نکته اشاره کردند به زودی جنایتکاران کیفر اعمال وحشیانه خود را خواهند دید.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با صدور پیامی بیان کرده است: با نهایت تأثر و اندوه از حمله تروریستی در آستان حضرت احمد بن موسی (ع) و شهادت و مجروح شدن قریب ۴۰ نفر از زائرین آن بارگاه ملکوتی مطلع شدم. مردان و زنان و کودکان بی‌گناهی که آماج گلوله‌های جنایتکاران تکفیری قرار گرفته و در محل عبادت با خداوند یکتا به خون غلطیدند.

پیام حاکیست: این روزها که امنیت کشور عزیزمان تهدید شده است، فرصتی برای دشمنان و بدخواهان کشور و مردم و انقلاب مهیا گردیده تا در سایه حوادث اسفبار اخیر، به جنایات و پلیدی‌هایی که در سر داشته‌اند جامه عمل بپوشانند و جریان‌های تکفیری که نه از اسلام بهره‌ای برده‌اند و نه از انسانیت، با ترور زنان و کودکان بی‌دفاع، این گونه دست به جنایت بزنند.اما بدانند که مردم این سرزمین و به خصوص مردم دیار فارس که همواره دیار جوانمردان و دینداران و محبین اهل بیت (علیهم السلام) بوده و هست از توطئه‌های دشمن به خوبی آگاه بوده و در راه دفاع از دین و سرزمین خویش آماده مجاهدت می‌باشند و به زودی جنایتکاران کیفر اعمال وحشیانه خود را خواهند دید و زبانه آتشی را که افروخته‌اند، دامن خودشان را خواهد گرفت.

دربخش دیگری ازاین پیام آمده است: اینجانب با دلی اندوهگین و آکنده از غم، این مصیبت جانسوز را به محضر حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) و آستان رفیع شاهچراغ و اهالی استان فارس و خطه شیراز و خصوصا وابستگان شهدای این جنایت هولناک تسلیت عرض نموده و علو درجات برای این شهدای والا مقام و صبر و شکیبایی برای بازماندگان و عافیت و بهبودی برای مجروحان را از درگاه خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

آیت الله جعفر سبحانی از دیگر مراجع عظام تقلید نیز با صدور پیامی آورده است: حادثه ددمنشانه و دور از انسانیت که در شب پنجشنبه در حرم مطهّر احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) رخ داد، ایران اسلامی را در غم و حزن فرو برد، انسان های بی خبرِ از خدا و دور از انسانیت در مکان مقدس، جمعی از مردان و زنان و کودکان را که مشغول راز و نیاز بودند با سلاح گرم به شهادت رساندند و از این طریق وجدان شیطانی خود و مسببان و طراحان حادثه خونبار را راضی ساختند.

پیام حاکیست: این حادثه می تواند برای آن دسته از معترضانِ غفلت زده ماه اخیر، زنگ بیدار باش باشد، که نتیجه آن کار های کودکانه و حساب نشده، همین نوع حوادث است.اینجانب مراتب تسلیت خود را از صمیم دل به اهالی محترم شیراز و سایر هم میهنان و خانواده های داغدیده تقدیم نموده و برای همگان صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند متعال خواهانم و همچنین برای روح شهداء حرم مقدس از خداوند متعال طلب رحمت و علوّدرجه خواهانم.

 آیت الله حسین نوری همدانی از دیگر مراجع عظام تقلید با صدور پیامی بیان کرده است: خبر حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (علیه السلام) و شهادت عده ای از عزیزان موجب تأسف و تأثرعمیق گردید. بدون شک این اقدام با پشتوانه مالی و اطلاعاتی برخی از کشورهای مستکبر از جمله امریکا و اسرائیل و ایادی منطقه‌ای آنان با استفاده از شرایط پیش آمده داخلی صورت پذیرفت.

دربخش دیگری ازاین پیام آمده است: اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت هولناک و تسلیت به ملت عزیز ایران خصوصاً اهالی متدین فارس و خانواده معظم شهدای این حادثه تروریستی، از مسئولان محترم می خواهم بطور جدی این موضوع را پیگیری نموده و با همه کسانی که امنیت مردم را به خطر می اندازند و زمینه ساز ناامنی هستند برخورد نمایند و با کمک مردم شجاع ایران زمینه سوء استفاده از دشمنان گرفته شود.امروز وظیفه اول همه مدیران خدمت به مردم و حل مشکلات آنها و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد.

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید نیز در پیام خود بیان کرده است: حرم امن اهل بیت (علیهم السلام) همانند کعبه، از ابرهه تکفیری مصون خواهد ماند. شهدای حرم حضرت احمد بن موسی (علیهما السلام)، همانند دیگر شهدای اسلامی محشور با دوده طاها و اسره یاسین اند. مجروحان این سانحه سنگین شفا یابندگان دارالشفای ولایت اند. استقامت ایران بزرگ اسلامی خصوصاً رجال نامور و بانوان بزرگوار شیراز، سهم ستودنی در تحکیم و تمامیت ارضی ایران مستقل داشته و دارند. 

غروب روز چهارشنبه (۴ آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۵ نفر از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساند و بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۲۶ نفر را مجروح کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.