«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد که در نشست شورای امنیت با عنوان حفظ صلح و امنیت در اوکراین صحبت می‌کرد، تأکید کرد که سازمان ملل اجازه ارسال تیم تحقیقاتی درباره استفاده از پهپادها در اوکراین را ندارد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تأکید کرد که کشورش اطلاعات نادرست غرب درباره ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد می‌کند.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تأکید کرد که کشورش اطلاعات نادرست غرب درباره ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد می‌کند.

وی که در نشست شورای امنیت با عنوان حفظ صلح و امنیت در اوکراین صحبت می‌کرد، تأکید کرد که سازمان ملل اجازه ارسال تیم تحقیقاتی درباره استفاده از پهپادها در اوکراین را ندارد.

نبنزیا افزود که چنانچه سازمان ملل دست به انجام تحقیقاتی نادرست بزند، مسکو در رابطه با این سازمان تجدید نظر خواهد کرد چرا که در این صورت اصل بی‌طرفی نقض شده است.

پیش از این، تروئیکای اروپا با تکرار برخی ادعاهای ضدایرانی، خواستار تحقیقات سازمان ملل درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ روسیه علیه اوکراین شده بودند.

 آلمان، انگلیس و فرانسه طی نامه‌ای مشترک که به دست اعضای شورای امنیت سازمان ملل است، در ادامه فضاسازهای‌ها خود اعلام کرده‌اند: «خواستار انجام تحقیقات توسط تیم دبیرکل سازمان ملل به عنوان مسئول نظارت بر اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بوده و برای حمایت از تحقیقات این تیم طی روندی فنی و بی‌طرفانه، آمادگی داریم».

این ادعاهای اثبات‌نشده در حالی مطرح می‌شود که ایران بارها ارسال تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکذیب کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.