وزیر امور خارجه انگلیس گفت که این کشور تحریم‌هایی را علیه سه مقام ایرانی تدارک دیده است. وی همچنین ادعا کرد همکاری نظامی ایران و روسیه در این زمینه، مدرکی واضح از نقش ثبات‌زدای ایران در امنیت جهانی است.

به گزارش جماران؛ وزارت امور خارجه انگلیس پنجشنبه شب چند مقام جمهوری اسلامی ایران را بابت ادعای فروش پهپاد به روسیه تحریم کرد.

«جیمز کلِوِرلی» وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرد حمایت ایران از جنگ غیرقانونی و بی‌رحمانه روسیه علیه اوکراین مایه تأسف است.

این مقام انگلیسی افزود در همین ارتباط، تحریم‌هایی را علیه سه مقام ایرانی تدارک دیده است. وی همچنین ادعا کرد همکاری نظامی ایران و روسیه در این زمینه، مدرکی واضح از نقش ثبات‌زدای ایران در امنیت جهانی است.

«محمد حسن باقری»، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، ژنرال (سردار) سید حجت‌الله قریشی مسئول تامین و تحقیقات وزارت دفاع ایران و سرتیپ سعید آقاجانی فرمانده واحد پهپادی نیروی هوا‌فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صنایع هوایی شاهد در فهرست تحریم‌های انگلیس قرار گرفته‌اند.

این تحریم‌ها در حالی وضع شده‌اند که امروز اتحادیه اروپا این سه مقام ارشد ایرانی را با اتکا به همین ادعای فروش پهپاد به روسیه تحریم کرده است.

مقام‌های اوکراین و کشورهای غربی در روزهای گذشته مدعی شده‌اند هواپیماهای بدون سرنشینی که روسیه با استفاده از آنها زیرساخت‌های اوکراین را هدف حمله قرار می‌دهد ساخت ایران هستند. جمهوری اسلامی ایران این ادعاها را تکذیب کرده است.

«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز سه‌شنبه) ۲۶ مهرماه این ادعاها را فاقد صحت خواند و آن را «بخشی از فضاسازی سیاسی و هدفمند دستگاه‌های رسانه‌ای برخی از کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران» قلمداد کرد. کنعانی گفت ایران آماده است با اوکراین در خصوص رفع این اتهامات گفت‌وگو کند./ فارس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.