نماینده انگلیس در امور تجاری با ایران خاطرنشان کرد: ادعای وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه این اقدامات با مردم ایران آسیب نخواهد زد، کاملا بی معنی است.

به گزارش جماران؛ نماینده انگلیس در امور تجاری با ایران با انتقاد از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران گفت که هدف آمریکا از تحریم‌ها تغییر نظام در ایران از طریق ایجاد نارضایتی در میان مردم است.

لرد لامونت نماینده انگلیس در امور تجاری با ایران در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز از اقدام روز دوشنبه آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران که با اجرای برجام لغو شده بودند، انتقاد کرد. این تحریم‌ها بخشی از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای بود.

لامونت تاکید کرد که واشنگتن می‌خواهد با این تحریم‌ها در میان مردم ایران نارضایتی ایجاد کند و امیدوار است که منجر به تغییر نظام در این کشور شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ادعای وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه این اقدامات با مردم ایران آسیب نخواهد زد، کاملا بی معنی است.

این مقام انگلیسی با بیان اینکه کاهش ارزش پول ایران از ابتدای سال جاری به افزایش قیمت کالاهای ضروری منجر شده است، گفت: این چیزی است که آمریکا برای آن تلاش می کند تا با ایجاد نارضایتی میان مردم، آنها علیه دولت ایران دست به اعتراض بزنند تا در نهایت به تغییر نظام در این کشور بینجامد.

لامونت در بخش دیگری از این گفت‌وگو خاطر نشان کرد: نگرانی اصلی این است که کالاهای بشردوستانه همچون دارو و تجهیزات درمانی بتواند در اختیار مردم ایران قرار گیرد. لندن در حال تلاش برای تضمین این است که این محصولات به دست ایرانی‌ها برسد.

وی ادامه داد: آمریکا می‌گوید این کار را می‌کند اما واقعیت این است که  با زبان نیرنگ سخن می‌گوید، چراکه اگرچه ممکن است گاهی اجازه صادرات مثلا دارو را به ایران بدون مجازات شدن بدهد، بانکها تامین مالی چنین معاملاتی را انجام نخواهند داد و وارد دادوستد نخواهند شد.

لورد لامونت تاکید کرد که حتی صادرات دارو و تجهیزات درمانی به ایران بدون یک بانک امکانپذیر نخواهد بود.

وی همچنین این اقدامات دونالد ترامپ را ناشی از مخالفت او با باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا دانست و گفت: از نظر من انگیزه رئیس جمهور ترامپ این بود که توافق هسته‌ای توسط اوباما امضا شد و به همین دلیل، توافق بدی است.

نماینده انگلیس در امور تجاری با ایران تصریح کرد: من در حال تکرار موضع لندن مبنی بر این هستم که این توافق ارزش حفظ کردن را دارد. جلوگیری از اشاعه هسته‌ای بسیار حائز اهمیت است و قطعا اگر شما می خواهید ایران مذاکره کند نمی توانید از طریق پاره کردن توافقی که با حسن نیت حاصل شده، به آن دست یابید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.