ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: در بین مناطق مختلفی که در همسایگی جمهوری اسلامی ایران هستند منطقه قفقاز حساسیت خاصی دارد و لذا نسبت به این بخش از همسایگی مان حساسیت و مراقبت بیشتری داریم. یکی از عوامل بسیار مهم در برقراری صلح و آرامش میان کشورها که نقش اساسی دارد حفظ مرزهای شناخته شده تاریخی است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: تهران آماده است میانجی در روابط ایروان و باکو باشد.

علی اکبر ولایتی در در گفتگو با اسپوتنیک در پاسخ به این سوال که آیا ایران حاضر است در روابط بین همسایگان خود  ارمنستان و آذربایجان نقش میانجی را ایفا کند، گفت: بله حتما در گذشته که بنده وزیر خارجه بودم تلاش بسیار کردیم که این میانجیگری انجام شود و تا حدودی هم موفق بودیم ولی گاهی بعضی کشورها که نفع آنها در درگیری دو همسایه بود دخالت می کردند ومشکالتی را به وجود می آوردند.

وی تصریح کرد: بنابراین می توانیم نقش موثری در این زمینه داشته باشیم. امیدواریم که بین هیچ یک از همسایگان ما درگیری نباشد و در این مورد از هیچ تلاشی فروگذارنمی کنیم و به سهم خود تنش ها را از بین برده ایم تا در بین همسایگان صلح و آرامش برقرار باشد.

ولایتی خاطرنشان کرد: در بین مناطق مختلفی که در همسایگی جمهوری اسلامی ایران هستند منطقه قفقاز حساسیت خاصی دارد و لذا نسبت به این بخش از همسایگی مان حساسیت و مراقبت بیشتری داریم. یکی از عوامل بسیار مهم در برقراری صلح و آرامش میان کشورها که نقش اساسی دارد حفظ مرزهای شناخته شده تاریخی است. 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: با توجه به اینکه هرگونه تجاوز مرزی از یک کشور به کشور همسایه موجب باال رفتن تنش در آن منطقه و برافروخته شدن جنگ های محلی می گردد، اولین نتیجه آن حضور کشورهای آشوب طلب و سوء استفاده کننده مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی به بهانه ایجاد آتش بس می باشد که عملا با این نوع تحولات، یک حادثه حتی کوچک مرزی در این منطقه حساس موجب حضور و دخالت کشورهای دیگر گردیده و یک کانون تنش و بحران ایجاد شده که قطعا این نوع هرج و مرج ها را در کنار مرزهای خود تحمل نخواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.