حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران تصریح کرد: ایران با اتخاذ رویکردی منطقی مسیر دیپلماسی را پیگیری می کند و بر توافقی پایدار و دارای تضمین برخورداری از منافع اقتصادی آن تاکید دارد.

به گزارش جماران؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اعلام کرد: تبادل پیام ها بین آمریکا و ایران از طریق برخی وزرای خارجه و هماهنگ کننده در حال انجام است.

امیرعبداللهیان در دیدار با فیصل مقداد در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک درباره روند مذاکرات هسته ای گفت: تبادل پیام ها بین آمریکا و ایران از طریق برخی وزرای خارجه و هماهنگ کننده در حال انجام است.

وی تصریح کرد: ایران با اتخاذ رویکردی منطقی مسیر دیپلماسی را پیگیری می کند و بر توافقی پایدار و دارای تضمین برخورداری از منافع اقتصادی آن تاکید دارد.

امیرعبداللهیان  با رد هرگونه مداخله خارجی در امور سوریه و اقدامات ثبات زدا در منطقه غرب آسیا خاطرنشان کرد: همکاری های مشترک دو کشور در سال های گذشته در جهت مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و همزمان بهره گیری از فرمت کشورهای ضامن روند آستانه باعث بازگشت سریعتر صلح و آرامش به سوریه گردید.

 

امیرعبداللهیان و وزیر خارجه سوریه

 

در دیدار فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک،درباره موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه دوجانبه و برخی مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر شد.

فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه نیز با قدردانی از نقش مهم ایران در کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه و مقابله موثر با تروریسم اظهار داشت: همکاری ها میان تهران - دمشق در دو سطح منطقه ای و بین المللی به بهترین شکل ادامه دارد . دمشق در شرایط جاری بر همکاری های اقتصادی و تجاری مشترک بمنظور مقابله با آثار مخرب اقدامات غیرقانونی و قهری غرب علیه مردم سوریه ناکید دارد.

تحولات منطقه ای از جمله ابتکارات سیاسی برخی کشورهای عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ، اوضاع فلسطین و  تحولات بین المللی از جمله اوکراین از دیگر محورهای گفتگوهای وزرای خارجه ایران و سوریه بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.