محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس در رابطه با کمیته بررسی پرونده فوت مهسا امینی گفت: در این کمیته ویژه در راستای بررسی حادثه تلخ فوت خانم امینی گزارشاتی را از دستگاه‌های مختلف از جمله فرماندهان انتظامی، پزشکی قانونی، اورژانس و سوابق پزشکی از بیمارستان دریافت کردیم و تقریبا اسناد ما در این زمینه کامل است؛ تنها نکته باقی مانده که خلاء آن احساس می‌شود نتیجه کامل و رسمی پزشکی قانونی است که بایستی به دست ما برسد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، ی​رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده فوت مهسا امینی را تشریح کرد.

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به حادثه فوت مهسا امینی، گفت: براساس دستور رئیس محترم مجلس کمیسیون امور داخلی ماموریت رسیدگی به پرونده فوت ایشان را برعهده دارد که کمیته‌ای برای پیگیری ابعاد این موضوع با فوریت تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این کمیته ویژه در راستای بررسی حادثه تلخ  فوت خانم امینی گزارشاتی را از دستگاه‌های مختلف از جمله فرماندهان انتظامی، پزشکی قانونی، اورژانس و سوابق پزشکی از بیمارستان دریافت کردیم و تقریبا اسناد ما در این زمینه کامل است؛ تنها نکته باقی مانده که خلاء آن احساس می‌شود نتیجه کامل و رسمی پزشکی قانونی است که بایستی به دست ما برسد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسات مختلف این کمیته متخصصین و مسئولان پزشکی قانونی صراحتاً اعلام کردند و فیلم و صوت آن هم دقیقا وجود دارد و روشن است که اعلام کردند که در معاینه اولیه و ظاهری که از پیکر ایشان شده، هیچگونه آثار ضرب و شتم که تروما به دنبال داشته باشد و شکستگی اعضای بدن داشته باشد، وجود ندارد.

جوکار همچنین ابراز داشت: پزشکی قانونی نظر نهایی خود را منوط به آزمایش سم شناسی کرده است که بیشتر به نوع داروهایی که متوفی مصرف می‌کرده و پاتولوژی اعضای نمونه برداری شده از متوفی، برمی‌گردد.

وی تاکید کرد: گزارش ما باید مبتنی بر اسناد و به صورت مکتوب باشد و نمی‌توانیم گزارش بدون سند ارائه دهیم؛ لذا منتظر هستیم که پزشکی قانونی به صورت رسمی و کتبی نتایج نهایی بررسی آناتومی و سم شناسی را اعلام کند. پس از آن ان‌شاءالله کمیته ویژه گزارش خود را بر اساس مستندات مکتوب به صحن ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.