تسنیم نوشت: دسترسی به اینستاگرام و واتساپ در سطح شهر فعلاً محدود شده و به نظر می‌رسد این موضوع به صورت موقت و برای جلوگیری از ارتباطات امنیتی اغتشاشگران و عناصر پشت پرده و ساماندهی‌شده صحنه‌گردان آشوب‌ها رخ داده است.

فارس نوشت: عصر امروز و درپی فراخوان جریان ضدانقلاب، افرادی با همان مشخصات دیشب اما با تعداد کمتری قصد داشتند در حوالی میدان و خیابان ولیعصر تجمع کنند

گزارش خبرنگاران فارس را در ادامه می‌خوانید: 

ساعت ۱۷:۳۰

نیروهای انتظامی در میدان فردوسی، چهارراه تئاترشهر، میدان و خیابان ولیعصر، میدان انقلاب، ابتدای خیابان حجاب، خیابان طالقانی و خیابان‌های اطراف میدان ولیعصر تا تئاترشهر حضور دارند. از حدود ساعت ۱۷:۳۰ گروه‌های ۱۰ تا ۳۰ نفر به سمت خیابان ولیعصر درحال حرکت هستند. اینترنت تقریبا قطع شده است.

ساعت ۱۸

تعدادی از معترضان در میدان ولیعصر و تعدادی هم در چهارراه تئاترشهر تجمع کرده و شعارهای تند و ساختارشکنانه سرمی‌دهند، پلیس چندین‌بار از آن‌ها خواست محل را ترک کنند و در ادامه برای پراکنده‌کردن جمعیت از گاز اشک‌آور استفاده کرد. گاز اشک‌آور موجب شد معترضان پراکنده شود. معترضان در خیابان ولیعصر و اطراف پراکنده شده‌اند. 

ساعت ۱۸:۳۰

برخی از معترضان تفنگ پینت‌بال به همراه دارند. برخی نیز با ماسک صورت خود را پوشانده‌اند. پلیس از کسانی که همکاری می‌کنند، چندین‌بار قدردانی کرد و به سایر حاضران در تجمع هشدار داد تا ظرف مدت کوتاهی محل را ترک کنند. در برخی مواقع شعار «مرگ بر دیکتاتور، ما همه با هم هستیم، می‌کشم می‌کشم هر آنکه خواهرم کشت» شنیده می‌شود. ترافیک سنگینی در خیابان وجود دارد. 

ساعت: ۱۹:۰۰

جمعیت تقریبا پراکنده شده است. هر از گاهی چند نفری به خیابان‌های اصلی وارد می‌شوند و شعار می‌دهند. عبور و مرور خودروها بهتر شده و اوضاع در کنترل پلیس است. پلیس به افرادی که در خیابان درحال عبور یا نظاره‌گر تجمعات بودند کمک می‌کند که از فضای تجمع خارج شوند. در فضا گاز اشک‌آور منتشر شده، پلیس به افرادی عبوری که دچار تنگی نفس یا سوزش چشم شده‌اند نیز کمک می‌کند. 

ساعت ۱۹:۳۰

ترافیک روان‌تر شده است. هر ازگاهی شعارهایی شنیده می‌شود. به نظر می‌رسد بیشتر معترضان از اطراف محل تجمع خارج شده‌اند. در خیابان کشاورز چند سطل زباله سوخته قرار دارد ولی اوضاع آرام است.

ساعت: ۲۰:۰۰

اتوبوس بی‌آر‌تی در خیابان ولیعصر که قبل از میدان ولیعصر متوقف شده بود دوباره به فعالیت خود ادامه داد. خیابان تقریبا به حالت عادی بازگشته است. ماموران همچنان در میدان حضور دارند. تعدادی از معترضان خیابان را بسته بودند که با حضور نیروهای امنیتی به سمت پارک لاله پراکنده شدند./ فارس

 

 گزارش تسنیم از تجمعات چند نقطه در مرکز و شمال تهران

خبرگزاری تسنیم نوشت: وضعیت در اطراف میدان ولی عصر، بلوار کشاورز، خیابان حجاب و اطراف آن هم‌اینک آرام است و اتفاق قابل توجهی گزارش نمی‌شود.

در میدان جهاد و اطراف آن نیز رفت و آمد عادی در جریان است و تجمعی را شاهد نیستیم.

این وضعیت برای میدان هفت تیر تهران نیز برقرار است و رفت و آمد عادی در این میدان بزرگ تهران جریان دارد.

در میدان فردوسی، در ضلع جنوبی میدان، جمعیت حدود ۱۰۰ نفره‌ای ساعتی پیش در دسته‌های کوچک ۵-۶ نفره حاضر بودند که شعارهای پراکنده‌ای را سر می‌دادند؛ این افراد با مداخله نیروی انتظامی پراکنده شدند.

در چهارراه پارک‌وی، ترافیک سنگینی گزارش شد؛ حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر به صورت پراکنده حضور دارند؛ یک بیلبورد تبلیغاتی روی پل آتش زده شده بود و جمعیتی نیز در ضلع شمالی ایستاده و مشغول فیلم‌برداری و مشاهده هستند.

در خیابان طالقانی محدوده خیابان حافظ، چند نفر بسیار محدود، کاغذها و مقواهایی را آتش زده بودند که دود محدودی ایجاد شده بود و این افراد نیز هم‌اکنون پراکنده شده‌اند.

 دسترسی به اینستاگرام و واتساپ در سطح شهر فعلاً محدود شده و به نظر می‌رسد این موضوع به صورت موقت و برای جلوگیری از ارتباطات امنیتی اغتشاشگران و عناصر پشت پرده و ساماندهی‌شده صحنه‌گردان آشوب‌ها رخ داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.