کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: دولت در جاهایی که باید حضور داشته باشد در سیل و زلزله و ... پیام نداده و در صحنه حاضر بوده است‌. رقابت منفی با قوای دیگر ندارد و خودش را خدمتگزار مردم می داند و جزیره ای عمل نمی کند و با سایر قوا جلسات مشترک دارند و تظاهر ندارند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: اربعین سمبل و نماد شهید و مرگ مستکبر است‌.

کاظم صدیقی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به اربعین حسینی(ع) گفت: مساله اربعین بار اخلاقی و عرفانی دارد که به برکت اربعین امام حسین(ع) در تریبون های عمومی ما قابل طرح است.  اگر کسی  ۴۰ شبانه روز، زندگی اش الهی  و بر محور رضای خدا باشد، خدا چشمه های حکمت را از دل او می جوشاند. اگر ۴۰ روز انقلابی واقعی بودید و ۴۰ روز شب و روز زیر پرچم امامت و ولایت نفس کشیدید،  بعد از ۴۰ روز شما خودتان چشمه می شوید و هرجا بروید آنجا را آباد می کنید و شما پیام رسان شهید می شوید و رنگ کربلا و عاشورا می‌گیرید.

وی تاکید کرد: اربعین، سمبل و نماد شهید و مرگ مستکبر است‌.

امام جمعه موقت تهران گفت: مراسم اربعین مانور عظیم انتظار و یک هیئت بین المللی و اجتماع بزرگ ضد استکبار است که جمع این خانواده بزرگ عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت تداعی یک خانواده را می‌کند.

صدیقی در خطبه های دوم نماز جمعه ضمن دعوت همه به تقوا گفت:  آدم پاک در دنیا احساس امنیت می کند و نگرانی ندارد اما انسان گناهکار که خیانت می کند نگران است که لو برود. گناه مایه ناامنی است و طاعت خدا مایه امنیت و ارامش است‌.

وی در  ارتباط با خدمات دولت سیزدهم گفت: یکی از مهمترین برکاتی که خدا به این دولت عنایت کرده این است که امید و اعتماد را به مردم ما برگردانده است و مردم ما که با انصاف و مومن و باغیرت هستند می بینند که رییس جمهور با مجموعه وزرایش، جهادی و کاری و مردمی است و در میدان و با مردم بودن اولین قدم دلگرمی مردم است و مردم  می‌بینند  این دولت کم نمی گذارد و با صداقت کار می کند.  هیچ کسی هیچ حاشیه ای از این  دولت سراغ ندارد و پاکی و تلاش دارد و رییس جمهور هم عاشق خدمت است و تشنه قدرت نیست.

وی افزود: دولت در جاهایی که باید حضور داشته باشد در سیل و زلزله و ... پیام نداده و در صحنه حاضر بوده است‌. رقابت منفی با قوای دیگر ندارد و خودش را خدمتگزار مردم می داند و جزیره ای عمل نمی کند و با سایر  قوا جلسات مشترک دارند و تظاهر ندارند.

صدیقی درباره اقدامات دولت سیزدهم در حل مسایل اقتصادی گفت: زمانی که دولت خزانه را  تحویل گرفت، در سخت ترین شرایط بود  و خالی بودن خزانه و تورم و... وجود داشت  ولی در این مدت قدم های بزرگی برداشته و در ارتباط با دیپلماسی خارجی تحرک بی سابقه داشته و  صادرات و واردات اقتصادی داشته است.

صدیقی افزود: در این مدت دولت ۴۱ هیات ایرانی را به دیگر کشورها فرستاده و  ۲۸ هیات اقتصادی به ایران آمده‌ند و ۴۸ هیات برای مذاکرات اقتصادی سفر کردند و ۲۲۰سند بین المللی امضا شده و دو سند بین المللی عملیاتی شده که  یکی سند  ۲۵ ساله با چین و دیگری سند  ۲۰ ساله با روسیه است.  دولت هم  ۱۰۰ بازدید میدانی از ارگان ها داشته  است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.