آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین مشارکت در انتخابات را "از نظر عقل، دین و رفتار عقلایی مردود و غیرقابل قبول" دانست و افزود: درحال حاضر تلاشها در راستای بی معنی کردن انتخابات و خالی کردن آن از هر گونه محتوی و معنا برای ملت و تبدیل آن به ابزاری برای حاکمیت فردی است.

به گزارش جماران؛ آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در پیامی خطاب به مردم و جوانان بحرینی تاکید کرد که شرکت در انتخابات پارلمانی آتی در این کشور در جهت منافع و خواست ظالمان و مغایر با منافع مردم است.

ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد نوشت: آیت الله شیخ عیسی قاسم در پیام خود گفت که مشارکت ملت بحرین در انتخابات آینده خدمت به ظلم و آسیب و زیان رساندن به خود است.

وی مشارکت در انتخابات را "از نظر عقل، دین و رفتار عقلایی مردود و غیرقابل قبول" دانست و افزود: درحال حاضر تلاشها در راستای  بی معنی کردن انتخابات و خالی کردن آن از هر گونه محتوی و معنا برای ملت و تبدیل آن به ابزاری برای حاکمیت فردی است.

پیش تر آیت الله شیخ عیسی قاسم گفته بود اگر پارلمان آینده قرار است نماینده حکومت بحرین باشد و نه مردم آن، این همه هیاهو و مغالطه انتخاباتی برای چیست؟ مردم را راحت بگذارید.

انتخابات پارلمانی بحرین قرار است اکتبر آینده در این کشور برگزار شود.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.  

در جریان انقلاب مردمی بحرین، ده‌ها نفر شهید و هزاران زخمی شده اند و حکومت بحرین همچنین صدها بحرینی را سلب تابعیت کرده است.  

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها حکومت آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.