سفیر کشورمان در کویت تعویق مذاکرات ایران و عربستان را دلیل تحولات اخیر عراق عنوان کرد.

به گزارش جماران؛ سفیر ایران در کویت گفت که ازسرگیری مذاکرات ایران و عربستان در گرو فراهم شدن شرایط مناسب در کشور میزبان یعنی عراق است.

ایلنا به نقل از الخلیج آنلاین نوشت: محمد ایرانی، سفیر ایران در کویت تاکید کرد که کمیته‌های ایران و عربستان به محض فراهم شدن شرایط مناسب در عراق، آماده ازسرگیری مذاکرات هستند که به دیدار وزرای امور خارجه دو کشور ختم خواهد شد.

وی افزود که قرار بود دور ششم مذاکرات بین ایران و عربستان ماه گذشته در عراق برگزار شود که طبیعتا حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و فیصل بن فرحان، همتای عربستانی او پس از پایان این نشست دیدار خواهند کرد.

ایرانی در گفت‌وگویی با روزنامه الرای هم گفت که پس از حوادث اخیر در عراق، طبیعی است که باید منتظر باشیم کشور میزبان آماده میزبانی و مدیریت مذاکرات باشد.

سفیر ایران در کویت گفت که ازسرگیری دور ششم مذاکرات مورد توافق است اما باید منتظر فراهم شدن شرایط مناسب برای مذاکرات در عراق بود.

ایرانی تصریح کرد که مقامات ایرانی بسیار نسبت به روند مذاکرات خوشبین هستند اما باید منتظر دعوت عراق از طرفین برای ازسرگیری دور جدید مذاکرات پس از پایان تحولات اخیر در عراق باشیم.

وی درباره بازگشت سفیر کویت به ایران نیز گفت که این یک نشانه بزرگ از توسعه روابط دوجانبه است.

بغداد میزبان مذاکرات مستقیم بین ایران و عربستان است که از آوریل ۲۰۲۱ تاکنون ۵ دور از آن برگزار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.