مدرسه نظامی اوکراین از کشته شدن «آنتون لیستوپاد» خلبان زبده خود که در سال 2019 به عنوان بهترین خلبان نیروی هوایی این کشور شناخته شده بود، خبر داد.

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، مدرسه نظامی اوکراین از کشته شدن یک خلبان زبده خود که در سال 2019 به عنوان بهترین خلبان نیروی هوایی این کشور شناخته شده بود، خبر داد.

یک کاپیتان نیروی هوایی اوکراین که ارتش این کشور او را خلبان تک‌خال توصیف کرده بود (به خلبان نظامی گفته می‌شود که توانسته در نبردهای هوایی دست کم پنج فروند هواپیمای دشمن را سرنگون کند) در جریان درگیری‌های اوکراین کشته شد.

مدرسه دوران کودکی او در یک آگهی ترحیم بدون ارائه جزئیاتی درباره شرایط کشته شدن وی، اعلام کرد که «آنتون لیستوپاد» در سال ۲۰۱۹ به عنوان بهترین خلبان نیروی هوایی اوکراین شناخته شد و در عملیات نظامی در شرق کشور شرکت کرد.

طبق گزارش «راشا تودی»، کاپیتانی به این نام در فهرست افرادی قرار داشت که ماه گذشته توسط ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین مورد تقدیر قرار گرفت و جوایز مختلفی دریافت کرد. طبق این گزارش، وی صفحه ویکی‌پدیا خود را در نسخه اوکراینی دایره المعارف آنلاین دارد، اگرچه این صفحه تنها دو روز قبل از انتشار خبر تقدیر زلنسکی از وی ایجاد شد.

 

بهترین خلبان اوکراین کشته شد (3)

 

مدرسه‌ای که مرگ لیستوپاد را اعلام کرد سال گذشته بیوگرافی این فرد را منتشر کرد که بر اساس آن، او در سال ۲۰۱۰ به نیروهای مسلح اوکراین پیوست. او برای واجد شرایط بودن به عنوان خلبان جنگی تحت دو عمل جراحی قرار گرفت و در یک مدرسه هوانوردی نظامی در خارکیف تحصیل کرد. در این مقاله آمده است که او در سال ۲۰۱۸ از آنجا فارغ التحصیل شد و رویای کودکی خود را تحقق بخشید. بر اساس بیوگرافی مذکور، لیستوپاد در زمان مرگش ۳۱ سال داشت.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه راشا تودی، ارتش روسیه می‌گوید عملاً کنترل بلامنازع بر حریم هوایی بخش بزرگی از اوکراین را در اختیار دارد که اکثر مأموریت‌های جنگی خلبانان نظامی اوکراینی را بسیار خطرناک می‌کند. بر اساس آخرین به روز رسانی وزارت دفاع روسیه، بیش از ۲۶۰ جنگنده اوکراینی در جریان درگیری‌ها چه در هوا و چه در زمین توسط هواپیماهای جنگی و پدافند هوایی روسیه منهدم شده است.

 

بهترین خلبان اوکراین کشته شد (2)

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.