زلنسکی رییس جمهور اوکراین گفت: کشور باید در مسیر صلح حرکت کند؛ ما بسیار نزدیک به صلح هستیم. هر روز ما به پیروزی نزدیک‌تر می‌شویم زیرا در این جنگ برای ما غیرممکن است که پیروز نشویم.

اوکراین / سخنرانی تلویزیونی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین. عکس: AFP

به گزارش جماران؛ ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین با اشاره به گذشت یک ماه از آغاز حمله نظامی روسیه به این کشور، اظهار داشت: هر روز به پیروزی در این جنگ نزدیک‌تر می‌شویم.

ولودیمیر زلنسکی در ویدئویی که در سرویس پیام رسان تلگرام منتشر کرد، با بیان این مطلب افزود: قبل از آغاز نشست سران هفت کشور صنعتی با رهبران شماری از کشورهای مختلف جهان صحبت کردم و از آنها خواستم تا تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال کنند.

وی در این رابطه اعلام کرد که به جز سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمان سوئد، با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، گیتاناس نوسدا رییس جمهور لیتوانی و نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده است.

رییس جمهور اوکراین افزود: کشور باید در مسیر صلح حرکت کند؛ ما بسیار نزدیک به صلح هستیم. هر روز ما به پیروزی نزدیک‌تر می‌شویم زیرا در این جنگ برای ما غیرممکن است که پیروز نشویم.

زلنسکی تصریح کرد: ما حتی برای ثانیه‌ای نمی‌توانیم بایستیم زیرا هر لحظه برای ما حکم سرنوشت‌مان و آینده‌مان را دارد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۳۰ روز و یک ماه از آغاز حمله روسیه به اوکراین گذشته است. اگر روس‌ها می‌دانستند که قرار است با چه چیزی روبه‌رو شوند، از اینکه به اینجا بیایند، می‌ترسیدند.

جنگ اوکراین اکنون وارد سی‌امین روز خود شده و تاکنون ۲۵ کشور اقدام به ارسال تسلیحات مختلف نظامی برای کی‌یف کرده‌اند. روس‌ها تاکید دارند که قصد اشغال اوکراین را ندارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.