بین نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و نیروهای طالبان در منطقه شغالک شهرستان هیرمند درگیری شده است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، فرماندار هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان گفت: از لحظاتی قبل بین نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و گروه طالبان در مرز شهرستان هیرمند درگیری ایجاد شده است.

میثم برازنده اظهار داشت: لحظاتی قبل بین نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و نیروهای طالبان در منطقه شغالک شهرستان هیرمند درگیری شده است.

وی بیان کرد: این درگیری بین نیروهای مرزبانی و گروه طالبان همچنان ادامه دارد.

فرماندار هیرمند در رابطه با تلفات این درگیری گفت: موضوع در دست بررسی است.

تسنیم در همین زمینه نوشت: در این درگیری‌ها نیروهای طالبان گلوله‌هایی به سمت منازل حاشیه شرقی شهر دوست‌محمد شلیک کرده‌اند و حجم آتش بین دو طرف برای دقایقی تشدید شده است.

برخی منابع افغانستانی مدعی شده‌اند که در این درگیری یک نفر از طالبان کشته شده و یک تن دیگر زخمی‌ شده‌ است که منابع مستقل چنین موضوعی را تاکنون تایید نکرده‌اند.

 

توضیحات معاون امنیتی وزیر کشور درباره درگیری با نیروهای مرزبانی افغانستان در زهک

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز نیروهای مرزبانی افغانستان و تیراندازی به نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی گفت: این موضوع با درایت و مدیریت نیروهای مرزبانی ما پایان یافت اما نیروهای مرزبانی افغانستان باید به حدود و جغرافیای مرزی توجیه شوند.

سید مجید میراحمدی عصر روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: برابر گزارشات واصله روز گذشته تعداد محدودی از نیروهای مرزبانی افغانستان در منطقه زهک بین میل ۵۶ و ۵۷ بدون رعایت حدود جغرافیایی و مرزی دست به اقدامات تحریک‌آمیز می‌زنند.

وی افزود: مرزبانی جمهوری اسلامی با مدیریت صحنه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها، موضوع را مدیریت کرده و آن را خاتمه می‌دهد.

دبیر شورای امنیت کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز در همان منطقه نیروهای مرزبانی افغانستان دست به اقدامات تحریک‌امیز دیگر می‌زنند و به سمت نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی اقدام به تیراندازی می کنند که متقابلا نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی پاسخ این تیراندازی را می دهند.

وی ادامه داد:  در ساعت یک و نیم بعد از ظهر یعنی بعد از یک ساعت درگیری محدود این موضوع با مدیریت و تسلط مرزبانی جمهوری اسلامی ایران پایان می‌یابد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور تأکید کرد: لازم است نیروهای مرزبانی افغانستان به حدود و جغرافیای مرزی توجیه شوند و بارها این امر به مقامات افغانستان گوشزد شده است تا این موضوع باعث نشود تنش‌های محدود خلاف میل و خواسته دو طرف صورت بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.