سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران گفت: بخشی از حرف من را تحریف کردند. گفته بودم بسیاری از کسانی که «بی‌حجاب هستند» اما «شل‌حجابی و کم‌حجابی» را به حرف من اضافه کردند. کم حجابی هم گناه است اما من درباره «بی‌حجابی» حرف زدم.

به گزارش جماران؛ به نقل از خبرگزاری ها، سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز جمعه امروز ( 7 مرداد) تهران اظهار داشت: این روزها کشور ما شاهد حادثه سیل در استهبان فارس و در امامزاده داوود تهران بوده است. برای عزیزان فوت شده طلب رحمت و برای بازماندگانشان طلب صبر و اجر داریم و تقاضای شفای مصدومان را از خداوند خواستاریم.

خطیب جمعه تهران در رابطه با فرمایشات مهم رهبری در دیدار با ائمه جمعه کشور تصریح کرد: انصافا این فرمایشات می تواند منشور امامت جمعه باشد. اینکه امامان جمعه چه رفتاری با مردم داشته باشند و چگونه خطبه بخوانند و مطالب فراوان دیگر که فرصت اینکه به تمامی آنها بپردازم نیست. اما یک فصل آن که در رابطه با حجاب و عفاف است می پردازم.

وی در مورد موضوع حجاب و عفاف گفت: این ترویج بی حجابی و شبهه افکنی در رابطه با حجاب که در دوهفته اخیر غربی ها به آن دامن می زنند،‌ عقده گشایی از تلاش مذبوحانه آنان است. آنها می گفتند تا زمانی که زن از قیود اخلاقی و شرعی رها نشود پیشرفت نمی کند. اما خلافش را در ایران دیدند که زن ایرانی با حجاب اسلامی در تمامی عرصه ها خوش درخشیدند و غربی ها از این عصبانی شدند و در نتیجه قرارگاه فرهنگی علیه حجاب را فرماندهی کرده و در ترویج این منکر می دمند.

خاتمی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند در این موضوعات منطقی و به دور از احساسات و با دلایل روشن ورود کرده و منطق استعماری غربی را افشا و تبیین کرد، افزود: در جواب شبهه هایی که در این مقوله وارد می شود که آقا شما چرا به مسائل اقتصادی اعتراض نمی کنید و فقط به حجاب چسبیده اید باید بگویم «گذشته از اینکه حجاب مبنای قرآنی و فقهی دارد و علما آن را از ضروریات دین می دانند،ما نیز فریادمان در رابطه با مشکلات اقتصادی اگر بیشتر از حجاب بوده باشد، کمتر نبوده است».


من گفتم اکثر بی‌حجاب‌ها برخاسته از خانواده‌هایی اند که تدین ندارند؛ نگفتم برخاسته از دزد‌ها/ اکثر هم یعنی برخی

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: من گفتم بسیاری از بی‌حجاب‌ها برخاسته از همین خانواده‌هایی هستند که تدین ندارند؛ این حرفی بود که من زدم. اصلاً در کلام من اسمی از «دزدها» نبود. بعد از خطبه دیدم که منتشر شده فلانی گفته است که اکثر بی‌حجاب‌ها از خانواده دزدها هستند. 

بخشی از حرف من را تحریف کردند. گفته بودم بسیاری از کسانی که «بی‌حجاب هستند» اما «شل‌حجابی و کم‌حجابی» را به حرف من اضافه کردند. کم حجابی هم گناه است اما من درباره «بی‌حجابی» حرف زدم.

من گفتم اکثر آنها یعنی برخی از آن‌ها؛ چه بسا یک خانمی از خانواده متدینی باشد اما از آنها بریده باشد. من گفتم «اکثر»؛ اکثر مفهوم دارد. کلمه دزد را من اصلاً نگفتم؛ هم تلویزیون این خطبه‌ها را پخش کرده است و مردم دیده‌اند و هم مکتوب خطبه‌ها که از ابتدا تا انتها آن را می‌نویسم موجود است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.