«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در بازدید از استان مسلمان‌نشین این کشور گفت: ادیان در کشور ما باید با اصول جامعه سوسیالیستی که توسط حزب حاکم کمونیست چین دنبال می شود، سازگار شوند.

به گزارش جماران؛ رییس جمهور جمهوری خلق چین در بازدید از استان مسلمان‌نشین این کشور در مورد نحوه جهت گیری اسلام در کشورش سخن گفته است.

شفقنا به نقل از تایمز هند نوشت: «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در سفر چهار روزه به استان مسلمان‌نشین سین‌کیانگ گفت: باید تلاش‌های بیشتری برای حفظ این اصل که اسلام در چین باید جهت‌گیری چینی داشته باشد و با جامعه سوسیالیستی منطبق باشد، انجام شود.

رییس جمهور چین در این دیدار افزود: ادیان در کشور ما باید با اصول جامعه سوسیالیستی که توسط حزب حاکم کمونیست چین دنبال می شود، سازگار شوند.

شی در سفر خود که از روز 12 ژوئیه آغاز شده بود با مقامات محلی استان سین‌کیانگ در غرب دور چین دیدار کرد. رسانه های رسمی گزارش دادند که وی بر تقویت حس اجتماعی قوی برای ملت چین، ترویج مبادلات، تعاملات و ادغام میان گروه های قومی مختلف تاکید کرده است.

خبرگزاری دولتی شینهوا نیز نوشت «رییس جمهور شی» گفت که باید تلاش های بیشتری برای حفظ این اصل که اسلام در چین باید جهت گیری چینی داشته باشد و ادیان مختلف با جامعه سوسیالیستی انطباق بیشتری داشته باشند، انجام شود.

«شی» افزود: نیازهای مذهبی عادی مومنان باید تامین شود و آنها باید از نزدیک حول حزب و دولت متحد شوند.

رییس جمهور چین با تاکید بر اهمیت هویت فرهنگی، خواستار آموزش و راهنمایی مردم از همه اقوام برای تقویت هویت‌اشان با سرزمین مادری، ملت چین، فرهنگ چین، حزب کمونیست چین و سوسیالیسم با ویژگی های چینی شد.

گفتنی است سازمان ملل، گروه‌های حقوق بشری و بخشی از کشورهای عمدتاً غربی، چین را به زندانی کردن یک میلیون مسلمان اویغور و آزار آنها متهم می‌کنند. چین بدرفتاری با زندانیان اویغور را رد کرده و نگهداری از آنها در مجموعه‌های بازپروری را نوعی آموزش عقیدتی و سیاسی برای جلوگیری از تبدیل استان سین کیانگ به سوریه دوم می‌داند. چین همچنین از سوی گروه‌های حقوق بشری به ایراد فشار بی‌امان به قوم اویغور در استان سین‌کیانگ یا ترکستان متهم است. این فشار عمدتاً با مقابله با فرهنگ اسلامی و قومی، تخریب قبرستان‌ها و ابینه اسلامی، مقابله با حجاب اسلامی، مقابله با مظاهر اسلامی مانند مساجد و قرآن و نیز کنترل جمعیت اویغورها همراه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.