تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهند که چین تاسیساتی که برای نگهداری اعضای اقلیت مسلمان اویغور تحت عنوان "کمپ باز آموزی" ایجاد کرده را گسترش داده است.

به گزارش جماران، به نقل از پایگاه اینسایدر، شاون ژانگ یک دانشجوی حقوق در کانادا تصاویری را از این کمپ‌ها در سینکیانگ منتشر کرده است. این کمپ ها جایی است که صدها هزار نفر از جمعیت حدود 8 میلیونی اویغورها در حالت شبه بازداشت زندگی می‌کنند.

ژانگ گفت: این تصاویر مربوط به یک کمپ باز آموزی در منطقه شوله در نزدیکی شهر کاشغر مرکز سینکیانگ هستند.

به گفته ژانگ این تاسیسات در فوریه 2017 حدود 28 هزار متر مربع مساحت داشتند اما تصاویر جدید نشان می دهند که این تاسیسات تا ماه اوت امسال بیش از 11 برابر بزرگتر شده و به 320 هزار متر مربع رسیده اند. این افزایش چشم گیر کمپ کاشغر نشان دهنده افزایش ابعاد سرکوب اویغورها توسط حکومت چین با محبوس کردن تعداد هر چی بیشتری از آنها در این کمپ‌ها است.

فعالان حقوق بشری چین را به نگهداری دست کم 1 میلیون نفر در چنین کمپ هایی متهم کرده‌اند. به گفته این فعالان این تعداد رو به افزایش است.

رادیو آسیای آزاد گزارش کرده است که مقام‌های منطقه‌ای گفته‌اند که حکومت چین شروع به فرستادن این بازداشتی‌ها به مناطق خارج از سینکیانگ درخاک چین کرده است چون با افزایش بی‌اندازه بازداشتی‌ مواجه شده است.

هو لیان هه یک مقام ارشد حزب کمونیست چین مدعی شد که چیزی تحت عنوان مراکز باز آموزی وجود ندارد اما دولت چین اقدام به بازداشت کسانی می‌کند که افراطی‌گر می‌داند. پکن اقدامات کنترلی و نظارتی خود بر اویغورها را یک تدبیر در راستای مبارزه با تروریسم خوانده است. اویغورهایی که در این کمپ‌ها بوده‌اند گفته‌اند که هدف شکنجه‌های فیزیکی و روحی روانی قرار گرفته‌اند از جمله به صندلی بسته شده‌اند و مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند و از خواب محروم شده‌اند.

عده‌ای دیگر نیز می گویند تعدادی از بازداشتی‌ها را مجبور به خواندن سرودهای وطن پرستانه درباره شی جینپینگ، رییس جمهور چین کرده‌اند تا بتوانند غذا به دست بیاورند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.