حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش حفظ حجاب و عفاف را واجب دانست و تصریح کرد: آیه ۳۱ سوره مبارکه نور به روشنی بیان کننده این است که حجاب حکم الله است.

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام محمد حسنی گفت: اگر حجاب و عفاف به‌عنوان خاکریز اول مقابله با جنگ نرم دشمن از دست برود، خاکریزهای دیگرمان را نیز از دست خواهیم داد. دشمن برای تسخیر این خاکریز همه توان خودش را به میدان آورده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، روز (سه‌شنبه) در ششمین جشنواره گوهرهای فاطمی نیروهای مسلح که در مرکز آموزش و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، با تاکید براینکه حجاب حکم الله و فرمان خداست، اظهار داشت: حجاب و عفاف جزء قوانین دست‌ساز بشر نیست که اگر بخواهیم رعایت نکنیم بتوانیم آنرا نادیده بگیریم؛ حجاب و عفاف برای زنان و مردان مثل نماز، روزه، جهاد و حج که جزء خط قرمزها و شکستن آن حرام است.

وی حفظ حجاب و عفاف را واجب دانست و تصریح کرد: آیه ۳۱ سوره مبارکه نور به روشنی بیان کننده این است که حجاب حکم الله است.

ریشه اینکه برخی از دختران جوان و بانوان ناخواسته در مسیر ناصواب بدپوششی قدم برمی‎‌دارند در این دارد که یقین ندارند که حجاب حکم خداست وگرنه رعایت می‌کنند.

رئیس سازمان عقیدتی ارتش، بانوان ایرانی را عفیف دانست و ادامه داد: ایمان دارم اگر زنان سرزمین‌مان درباره حجاب و عفاف بدانند حکم، حکمِ خداست، پای آن خواهند ایستاد؛ مشروط به اینکه که ما بتوانیم آن حکم را به درستی به این افراد منتقل کنیم و به نظر می‌رسد در این زمینه کم‌کاری دستگاه‎‌های تبلیغی قابل تنکار نمی‌باشد.

وی افزود: مردم پای هرکاری که احساس کنند خدا دوست دارد، هستند و جان و مال می‌دهند و در راه آن تلاش و جهاد می‌کنند و هرکاری که ممکن است آن‌ها را از خدا فاصله دهد را حقیقتا کنار می‌گذارند، اما بایستی به درستی به آن‌ها منتقل شود که خداوند متعال چه کاری را دوست و چه کاری را دشمن می‌دارد.

محمدحسنی خاطرنشان کرد: برخی از زنان جامعه اطلاع ندارند که حجاب برخاسته از سلیقه اشخاص نیست بلکه حکمی از سوی خداست که ما بایستی این موضوع را به هر شکلی که ممکن است به اطلاع همه جامعه هدف برسانیم.

وی با تاکید براینکه درخصوص نقش حجاب و عفاف در مقابله با جنگ نرم نتوانسته‌ایم روشنگری اقناعی داشته باشیم، گفت: رسالت ما انجام کارهای فکری و فرهنگی و اعتقادی اقناعی است؛ اگر بتوانیم جامعه هدف را اقناع سازی کنیم که حجاب مهم‎ترین عامل مقابله با جنگ نرم دشمن است حتما موفق خواهیم بود چراکه دختران سرزمین‎مان به شدت با دشمن زاویه دارند و اصلا راضی نیستند در زمین دشمن بازی کنند.

رئیس سازمان عقیدتی ارتش به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: من شخصا در این مراسم حضور داشتم و شاهد بودم خواهران زیادی اشک می‎ریختند و در این میان همه نوع پوشش و حجابی وجود داشت. رابطه این خواهران با این شهید گرانقدر از زاویه رابطه عاطفی یک مسلمان با مسلمان دیگر است.

وی، اقناع سازی نسل جدید را لازمه فعالیت فرهنگی دانست و ادامه داد: باید نسل جدید را اقناع کنیم که حجاب مهم‎ترین عامل مقابله با جنگ نرم دشمن است و چون مردم ایران از دشمنان نفرت دارد به شرط اینکه دشمن را بدون روتوش به نسل نو نشان دهیم حتما موفق خواهیم بود لذا خاکریز اول جنگ نرم حجاب و عفاف است و در هر جبهه‌ای که خاک ریز اول از دست برود، خاکریزهای بعدی نیز یکی پس از دیگری از دست می‎رود.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.