‎بیست و ششمین سال برگزاری عزاداری شهادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام از سوی دفتر مرجع فقید شیعه، حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی همزمان با روز شهادت آن امام همام با حضور خیل کثیری از زائران ایرانی و دلسوختگان و ارادتمندان آن حضرت در هتل ویولت مکه برگزار شد.

به گزارش جماران؛ ‎در این مراسم حجت الاسلام صادقی واعظ با بیان اینکه  پایه گذاری اجتهاد و علم در اسلام از مهمترین اقدامات و خدمات امام محمد باقر علیه السلام بود، گفت: ایجاد شبکه گسترده ارتباطی و نهضت علمی و فرهنگی برای نشر علوم اسلامی و تربیت شیعیان از دیگر خدمات آن امام همام است.

‎وی برخورد با کسانی که در مسیر نشر فرهنگ اهلبیت علیهم السلام مانع تراشی می کردند و ظلم ستیزی را از دیگر اقدامات امام باقر علیه السلام در مدت امامتشان برشمرد.

‎صادقی واعظ قاطعانه سخن گفتن در مجلس یزید ملعون در دفاع از اهل بیت علیهم السلام را یکی از مصادیق ظلم ستیزی امام محمد باقر علیه السلام برشمرد و افزود: پنجمین امام شیعه، حتی در دوران کودکی و قبل از امامت،ظلم ستیز بود.

‎این خطیب برجسته قرار گرفتن شیعیان در مسیر اطاعت و بندگی خداوند را یکی از اهداف و اقدامات امام محمد باقر علیه السلام دانست و با اشاره به روایتی از این امام همام گفت: هر که مطیع خدا بود، دوستدار و محب ماست.

‎صادقی واعظ، تسلیم بودن در برابر پروردگار را بالاترین مقام و درجه از دیدگاه امام باقر علیه السلام معرفی کرد و گفت: ولایتمداری دومین مسئله و شرط قبولی اعمال و تکمیل ایمان از نگاه اهل بیت علیهم السلام است و حج زمانی حج می شود که در آن ولایت امیرالمؤمنین مورد توجه قرار گیرد.

‎این خطیب شیعه، ثمره و نتیجه ولایتمداری از نگاه امام باقر علیه السلام را دوستی اهل بیت، انتظار ظهور و برائت از دشمنان اهل بیت معرفی کرد.

‎در ابتدای این مراسم عزاداری، حاج میثم مطیعی از مداحان اهلبیت، به نوحه گری در رثای شهادت امام باقر علیه السلام پرداخت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.