شبکه سی‌ان‌ان در بخشی از یک گزارش در آستانه سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منطقه، نوشت: مقامات اطلاعاتی و نظامی آمریکا به دقت در حال رصد نشانه‌های گسترش تنش میان ایران و اسراییل در آستانه سفر بایدن به منطقه هستند، با توجه به این که اسراییل شمار ترورها و دیگر عملیات‌های غیر مستقیم خود را در ماه‌های اخیر در ایران افزایش داده است.

به گزارش جماران؛ شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی درباره گسترش تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و ایران در آستانه سفر رییس جمهور آمریکا به منطقه، با استناد به اظهارات مقامات اطلاعاتی، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی پشت پرده ترور شهید صیاد خدایی بوده است.

طبق گزارش ایسنا، شبکه سی‌ان‌ان در بخشی از یک گزارش در آستانه سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منطقه، نوشت: مقامات اطلاعاتی و نظامی آمریکا به دقت در حال رصد نشانه‌های گسترش تنش میان ایران و اسراییل در آستانه سفر بایدن به منطقه هستند، با توجه به این که اسراییل شمار ترورها و دیگر عملیات‌های غیر مستقیم خود را در ماه‌های اخیر در ایران افزایش داده است.

سی‌ان‌ان در ادامه نوشت: جاناتان پانیکاف، یکی از مدیران اندیشکده شورای آتلانتیک در امور خاورمیانه در این باره می‌گوید، «به نظر نمی‌رسد که اسراییل در حال حاضر برنامه‌ای استراتژیک برای پایان بخشیدن به پیشرفت‌های ایران در زمینه تسلیحات هسته‌ای داشته باشد. [اسراییل] امیدوار است از طریق برخی اقدامات تاکتیکی‌ بتواند فشار را حفظ کند و به طور مداوم پیشرفت ایران را به تعویق بیاندازد.

در گزارش سی‌ان‌ان آمده است: یک مقام آمریکایی و یک منبع آگاه که در جریان اطلاعات مورد تایید سی‌ان‌ان قرار داشتند، گفتند اسراییل پشت پرده ترور {شهید} حسن صیاد خدایی، سرهنگ سپاه پاسداران در ماه گذشته در تهران بوده است. سفارت اسراییل به درخواست ارائه توضیحاتی در این باره پاسخ نداد.

این گزارش می‌افزاید: اسراییل آمریکا را از قبل در جریان عملیات‌هایش نمی‌گذارد و معمولا نقش داشتن در آن‌ها را تصدیق نمی‌کند، حتی به صورت غیرعلنی. چندین مقام رسمی فعلی و پیشین که در جریان گفت‌وگوهای میان دو طرف بوده‌اند، به سی‌ان‌ان گفته‌اند که مقامات دولت بایدن، در عوض، رویکرد بازدارنده‌ای نسبت به عملیات‌های اسراییل داشته‌ اما به طور مستقیم از اسراییل نخواسته‌اند از انجام دادن آن‌ها صرف نظر کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.