روزنامه سوری الوطن نوشت: روز گذشته دو نفتکش در سواحل سوریه پهلو گرفتند و این مساله اولین نشانه های مثبت فعال شدن خط اعتباری جدید میان ایران و سوریه است بعد از اینکه خط اعتباری جدید میان دو کشور فعال شد، از این پس رسیدن نفتکش ها به صورت طبیعی و بر اساس زمانبندی مشخص و بدون تاخیر خواهد بود.

به گزارش جماران؛ ایسنا نوشت: یک رسانه سوری به نتایج سفر بشار اسد به تهران پرداخت و نوشت که از دستاوردهای این سفر پهلو گرفتن دو نفتکش ایرانی در سواحل سوریه است.

مهدی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق  اخیرا در گفت‌وگو با روزنامه الوطن به سفر اخیر  بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به تهران پرداخت و گفت که با توجه به تغییرات و تحولات منطقه ای و بین المللی ، زمان این سفر بسیار حائز اهمیت بود.

وی همچنین به نتایج این سفر پرداخت و تاکید کرد که از نتایج مهم سفر اسد به ایران تقویت و گسترش همکاری های راهبردی میان دو کشور به ویژه در زمینه اقتصادی است و این سفر افق جدیدی در روابط دو کشور در تمامی زمینه ها ایجاد کرد و به زودی نتایج این سفر را خواهیم دید.

این روزنامه سوری امروز (سه‌شنبه) نوشت: روز گذشته دو نفتکش در سواحل سوریه پهلو گرفتند و این مساله اولین نشانه های مثبت فعال شدن خط اعتباری جدید میان ایران و سوریه است بعد از اینکه خط اعتباری جدید میان دو کشور فعال شد، از این پس رسیدن نفتکش ها به صورت طبیعی و بر اساس زمانبندی مشخص و بدون تاخیر خواهد بود. تاخیرهایی که طی ماه های گذشته رخ داد به دلیل اصلاحات در مکانیزم خط اعتباری دو کشور بعد از تشکیل دولت جدید در ایران بود بشار اسد در سفر اخیر خود به تهران درخصوص تسریع در اجرای توافقات رایزنی کرد و این سفر منجر به گشایش مشکلات و پیچیدگی های فنی و تسریع در روند ارسال نفت شد و نفتکش هایی که روز گذشته رسیدند اولین نتایج این سفر بود و همکاری های اقتصادی میان دو کشور افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر، یک منبع در وزارت نفت سوریه نیز در گفت و گو با الوطن گفت: سوریه از فردا (چهارشنبه) شاهد گشایش هایی در زمینه مشتقات نفتی از جمله بنزین و مازوت و غیره خواهد بود زیرا دو نفتکش حامل تقریبا دو میلیون تن نفت خام به پالایشگاه بانیاس رسیدند و تخلیه محموله آن ها آغاز شده است. فرایند پالایش به طور فوری آغاز خواهد شد و در پی این فرایند مقدار مورد نیاز از مشتقات نفتی در تمامی استان های سوریه توزیع خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.