رئیس جمهور سوریه در گفت و گو با روسیا الیوم گفت که سوریه با هر گونه تجاوز ترکیه به اراضی اش در دو عرصه رسمی و مردمی مقابله خواهد کرد.

به گزارش جماران، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در گفت و گو با روسیا الیوم گفت که سوریه با هر گونه تجاوز ترکیه به اراضی اش در دو عرصه رسمی و مردمی مقابله خواهد کرد.

اسد افزود که ارتش سوریه طی رویارویی ها با نیروهای ترکیه در دو سال پیش تلفات سنگینی به ارتش ترکیه وارد کرد.

رئیس جمهور سوریه در ادامه گفت که قدرت روسیه بازگرداندن توازن بین المللی از دست رفته را شکل می دهد.

وی افزود که روسیه در معرض جنگی است که وی آن را به موضوع توسعه ناتو مرتبط نمی کند بلکه این جنگی است حتی قبل از کمونیسم 

و قبل از جنگ جهانی اول متوقف نشده است. این یک جنگ مستمر است و قدرت روسیه امروز بازگرداندن توازن بین المللی از دست رفته است.

در این گفت و گو که دفتر ریاست جمهوری سوریه بخشی از آن را منتشر کرده، بشار اسد تأکید کرد: «روسیه همپیمان سوریه است. روسیه با جنگی دست و پنجه نرم می‌کند که من آن را به توسعه پیمان آتلانتیک شمالی -همانطور که برخی این گمان را دارند- گره نمی‌زنم. این جنگ حتی از پیش از کمونیسم و قبل از جنگ جهانی اول متوقف نشده است. این جنگ ادامه دارد و روسیه به عنوان بخشی از توازن بین‌المللی در اینجا نقشی اساسی دارد.»

وی در بخش دیگری بیان کرد: «این توازن که ما به دنبال آن هستیم، در درجه اول بر کشورهای کوچک که سوریه یکی از آن‌هاست بازتاب خواهد داشت.»

در تحولی دیگر، ارتش سوریه ضمن ارسال تجهیزات و مهمات به تل رفعت در حومه شمالی حلب، اقدام به تقویت مواضع خود در شهرک عریمه در ریف منبج در حومه حلب کرده است.

همزمان شبکه های اجتماعی ویدیوهایی را از ورود گسترده تجهیزات ارتش سوریه از طریق گذرگاه التایهه در شمال منبج در حمومه شمال شرقی حلب منتشر کرده اند.

رسانه های سوری نیز به نقل از یک منبع میدانی اعلام کردند که تجهیزات و استحکامات ارتش شامل خودروهای زرهی و نفربر هستند که از طریق گذرگاه التایهه وارد منطقه شده اند.

این منابع افزودند پیش بینی می شود این نیروها در خطوط حایل بین شبه نظامیان قسد و گروه های مسلح مورد حمایت ترکیه مستقر شوند.

قسد پیشتر با صدور بیانیه ای – که در رسانه های وابسته به این گروه منتشر شده است – اعلام کرده بود که قصد دارد برای مقابله با هر گونه حمله احتمالی ترکیه به خاک سوریه، با ارتش سوریه هماهنگ شود.

از جهتی دیگر، منابع آگاه از برگزاری نشستی با حضور هیات نظامی روسیه و فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک (شبه نظامیان قسد) در استان الحسکه برای بررسی تهدیدات ترکیه درخصوص حمله به شمال و شمال شرق سوریه خبر دادند.

منابع خاص به شبکه العالم گفتند که هیاتی از افسران روس از مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم با فرمانده نیروهای قسد به نام مظلوم عبدی در محل اقامتشان در منطقه لایف استون در غرب الحسکه دیدار کردند تا به بررسی آخرین تحولات مربوط به تهدیدات ترکیه علیه شمال سوریه بپردازند.

منابع یاد شده افزودند که این نشست با دیدار سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با مولود جاوییش اوغلو همتای ترک وی در ترکیه همزمان شده است . یک هیات نظامی روسیه لاوروف را در این سفر برای دستیابی به توافق درباره اوضاع در شمال سوریه همراهی می کند.

فرماندهی «قسد» پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود که به منظور هماهنگی با ارتش سوریه برای مقابله با تهدیدات ترکیه علیه شمال سوریه تلاش می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.