امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت، استمرار حملات رژیم متجاوز اسرائیل به تاسیسات زیربنائی سوریه از جمله فرودگاه ها، بنادر و سایر مراکز مهم و حیاتی آن کشور، نه تنها نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه می‌باشد، بلکه برخلاف تمامی قوانین بین المللی، هنجارها و اصول انسانی است.

به گزارش جماران؛ در پی اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و حمله به فرودگاه دمشق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان طی گفتگو باهمتای سوری خود، تجاوز رژیم اسرائیل به جمهوری عربی سوریه را به شدت محکوم نموده و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت و ملت سوریه بوده و همچنان خواهد ماند.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت، استمرار حملات رژیم متجاوز اسرائیل به  تاسیسات زیربنائی سوریه از جمله فرودگاه ها، بنادر و سایر مراکز مهم و حیاتی آن کشور، نه تنها نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه می‌باشد، بلکه برخلاف تمامی قوانین بین المللی، هنجارها و اصول انسانی است.

امیرعبداللهیان سکوت غیرقابل قبول کشورها و جامعه جهانی، محافل و مجامع منطقه‌ای و بین المللی را تاسف برانگیز و آن را مایه شرم دانست.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه در این گفتگوی تلفنی، ضمن تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، بر ادامه مقاومت ملت سوریه در برابر اشغالگری و تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید و خاطر نشان کرد اینگونه اقدامات و تجاوزات  سراسیمه رژیم اسرائیل در منطقه، نشاندهنده ترس و ضعف رژیم اشغالگر صهیونیستی است. صهیونیستها به دنبال برهم زدن آرامش و ثبات در منطقه هستند تا وضعیت ناپایدار و شکننده خود را مخفی کنند.

وزیر امورخارجه سوریه افزود، حملات اسرائیل با هدف تقویت باقیمانده گروه های تروریستی ازجمله داعش و جبهه النصره در  سوریه صورت می‌گیرد و البته راه به جایی نخواهد برد.

وی در پایان تاکید کرد، این گونه تجاوزات، عزم ملت و دولت سوریه در مقابله با اشغالگری و تروریسم را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.