نیکلاس مادورو در نشست خود با حجت الاسلام ابراهیم رئیسی گفت: معتقدم آینده دوستی ما در حال گسترش است. شاهد خواهیم بود جهان جدید چگونه شکل خواهد گرفت، جوانان ایرانی و ونزوئلایی باید بدانند دنیای آینده دنیای تساوی، حاکی و حامل عدل است و در برابر امپریالیسم ایستادگی می‌کنیم.

به گزارش جماران؛ رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت: جوانان ایرانی و ونزوئلایی باید بدانند دنیا آینده دنیای تساوی و حاکی و حامل عدل است و در برابر امپریالیسم ایستادگی خواهیم کرد.

نیکلاس مادورو در نشست خود با حجت الاسلام ابراهیم رئیسی گفت: دوره‌ای از گفت‌وگوها و مفاهمه بسیار عمیق را پشت سر گذاشتیم تا در سال ۲۰۲۲  رابطه میان جمهوری اسلامی و جمهوری  بولیواری ونزوئلا گسترش دهیم 

رئیس‌جمهور ونزوئلا ادامه داد: به آقای رئیسی توضیح دادم دوران سختی را پشت سر گذاشتیم، فشار امپریالیسم را پشت سرگذاشتیم. 

وی تاکید کرد: ونزوئلا سی و سه میلیون مساحت برای کشت محصولات کشاورزی دارد ما توسعه مساحت هکتاری داشتیم تا توسعه مسائل کشاورزی را داشته باشیم یعنی ۳۰ میلیون هکتار زمین داریم که هم آب دارند و هم آماده زرع برای صادرات هستند. در همه حوزه‌ها از جمله حوزه‌های دفاعی، نفت و پتروشیمی با ایران روابط نزدیکی وجود دارد و همچنین قرار است در ۱۸ جولای پرواز مستقیم بین ایران و کاراکاس برقرار شود. از طریق این پرواز مستقیم می‌تواند مسیر گردشگری بین دو کشور باز شود زیرا ونزوئلا از طبیعت بی‌نظیری برخوردار است.

 مادورو خاطرنشان کرد: معتقدم آینده دوستی ما در حال گسترش است. شاهد خواهیم بود جهان جدید چگونه شکل خواهد گرفت، جوانان ایرانی و ونزوئلایی باید بدانند دنیای آینده دنیای تساوی، حاکی و حامل عدل است و در برابر امپریالیسم ایستادگی می‌کنیم.

رئیس‌جمهور ونزوئلا تاکید کرد:  از تجربه تاریخی جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهیم کرد،  دانش و فناوری و تکنولوژی را در مرکز ثقل این توسعه و همکاری قرار خواهیم داد.در حوزه کشاورزی هم به همین ترتیب است. ایران در این سال‌ها توانسته است معجزه‌ای در حوزه کشاورزی خود رقم بزند. ونزوئلایی باید اطلاع داشته باشند که ۷۰ درصد سرزمین ایران خشکی است و در ۳۰ درصد این سرزمین محصولات کشاورزی رشد می‌کند اما در مناطق کویری توانستند از طریق تکنولوژی نسبت به توسعه محصولات کشاورزی اقدام کنند.

وی افزود: ما دو اولویت را ترسیم کردیم. اولین اولویت توسعه فناوری و تکنولوژی برای توسعه محصولات کشاورزی در ونزوئلا است تا بتوانیم از این تجربیات شگرف استفاده کنیم و از طریق منابع خدادادی خود در ونزوئلا شاهد توسعه محصولات کشاورزی خود باشیم. دومین اولویت ما به حوزه تولید و توسعه تولید محصولات کشاورزی برای صادر کردن به ایران و اقصی نقاط ایران ارتباط دارد، در تبادل‌ها و تفاهم نامه‌هایی که داشتیم اهمیت در حوزه امنیت غذایی و توسعه همکاری‌های کشاورزی بلامنازع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.