رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد: شورای حکام در مورد تعهدات پادمانی ایران که جدا از برجام است، اظهار نظر کرد. ما آماده بازگشت فوری دوجانبه به پایبندی کامل به برجام هستیم. ایران باید تصمیم بگیرد که خواسته های خارج از برجام خود را کنار بگذارد و با توافقی که از ماه مارس در دسترس است، موافقت کند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران برغم قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد این قطعنامه سیاسی نیست و واشنگتن آماده بازگشت فوری دوجانبه به پایبندی کامل به برجام است.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز پنجشنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در توئیتر درباره تلاش های کشورش و متحدان اروپایی اش در تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد:  شورای حکام آژانس بین المللی اتمی پیامی بدون ابهام به ایران ارسال کرد مبنی بر اینکه ایران باید به تعهدات پادمانی تحت پیمان منع اشاعه سلاح های اتمی (ان پی تی) خود عمل کند.

 نماینده دولت جو بایدن در امور ایران مدعی شد: این سیاسی نیست: به محض اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاعات فنی معتبر مورد نیاز خود را بدست آورد، شورای حکام نیازی به اقدام بیشتر در مورد این موضوعات نخواهد دید.

رابرت مالی ادامه داد: شورای حکام  در مورد تعهدات پادمانی ایران که جدا از برجام است، اظهار نظر کرد. ما آماده بازگشت فوری دوجانبه به پایبندی کامل به برجام هستیم. ایران باید تصمیم بگیرد که خواسته های خارج از برجام خود را کنار بگذارد و با توافقی که از ماه مارس در دسترس است، موافقت کند.

وی بدون اشاره به نقش کشورش در نقض برجام مدعی شد: ایران راهی برای خروج از بحران هسته‌ای که ایجاد کرده است، پیش رو دارد: همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حل و فصل مسائل باقی‌مانده پادمانی و بازگشت به برجام، رفع نگرانی‌های فوری بین‌المللی در زمینه منع اشاعه هسته‌ای و رسیدن به رفع تحریم‌ها از سوی آمریکا. انتخاب با آنها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.