جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر تقاضای نمایندگان رأی آورد «طرح صیانت» به صحن مجلس می‌آید و مانند بسیاری از طرح‌های دیگر حال به صورت عادی و یا با قید فوریت بررسی می‌شود.

به گزارش جماران؛ یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد خیلی‌ها حاضر به پذیرش مسئولیت تصویب «طرح صیانت» نیستند و می‌خواهند همچنان توپ در زمین مجلس بماند و اگر تبعاتی دارد به نمایندگان بازگردد.

جلال رشیدی کوچی درباره درخواست ۱۸۵ تن از نمایندگان برای بازگشت طرح «صیانت از کاربران در فضای مجازی» از کمیسیون مشترک بررسی‌کننده این طرح به صحن گفت: هدفی که ما دنبال می‌کنیم به دلیل مشکلاتی است که در کمیسیون مشترک به وجود آمد و این‌که به نظر می‌رسد کمیسیون صلاحیت بررسی طرح به این مهمی را ندارد. ۱۸۵ نفر از نمایندگان نامه‌ای امضا کردند که طبق آئین‌نامه این تقاضای نمایندگان در صحن به رأی گذاشته شود. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر تقاضای نمایندگان رأی آورد «طرح صیانت» به صحن مجلس می‌آید و مانند بسیاری از طرح‌های دیگر حال به صورت عادی و یا با قید فوریت بررسی می‌شود. 

وی تاکید کرد: ما نظرمان بر این است این طرح باید در صحن بررسی شود حال این که با چه فوریتی مورد بررسی قرار گیرد و این به نظر نمایندگان بازمی‌گردد اما این کار به این معنی نیست که اگر این طرح به مجلس بیاید یعنی رأی آورده است. این رأی‌گیری برای این است که طرح برای بررسی به صحن بیاید و پس از بررسی وکلای ملت رأی دهند.

رشیدی کوچی بیان کرد: این که گفته می‌شود اگر طرح به صحن بیاید نمایندگان به آن رأی دهند اجرایی می‌شود، خیر این گونه نیست، آنچه که اتفاق می‌افتد به این معنی است که طرح از کمیسیون به صحن بیاید و مانند طرح‌های دیگر فرآیندهای لازم را برای بررسی طی کند. 

وی در پاسخ به این سوال که رویکرد کلیت مجلس در مواجهه با این طرح چیست؟ حال اینکه ۱۸۵ نماینده هم برای بازگشت آن از کمیسیون به صحن نامه امضا کرده‌اند،‌ گفت: موافقان «طرح صیانت» تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند و صحبت‌های مختلفی هم می‌کنند که حق‌شان است، اما من احساس می‌کنم این طرح با جزئیات و ایرداتی که در خودش دارد نمی‌تواند به آن هدف اصلی که ساماندهی فضای مجازی است، برسد. 

رشیدی کوچی تاکید کرد: به نظر می‌رسد خیلی‌ها حاضر به پذیرش مسئولیت تصویب «طرح صیانت» نیستند و می‌خواهند همچنان توپ در زمین مجلس بماند و اگر تبعاتی دارد که قطعا دارد و آحاد مردم هم از این موضوع نگران هستند، به نمایندگان بازگردد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.