«لیونید لتوتسکی» رئیس کمیسیون امور بین‌الملل پارلمان روسیه (دوما) گفت: «با نگرانی تمام از حمله جنبش انصارالله حوثی به زیرساخت‌های غیرنظامی جده که زیباترین و پیشرفته‌ترین شهر عربستان سعودی است، مطلع شدم. آن‌ها روند سازنده‌ای در پیش نگرفته و صرفا به بی ثباتی منطقه متمرکز شده‌اند.»

به گزارش جماران؛ «لیونید لتوتسکی» رئیس کمیسیون امور بین‌الملل پارلمان روسیه (دوما) در سخنانی حمله انتقام‌جویانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به جنوب عربستان را به شدت محکوم کرد.

به نقل از آرتی عربی، رئیس کمیسیون امور بین‌الملل پارلمان روسیه گفت: «حوثی‌ها بار دیگر ذات تروریستی خود را با حمله به زیر ساخت‌های غیر نظامی در جده عربستان نشان دادند.»

او افزود: «با نگرانی تمام از حمله جنبش انصارالله حوثی به زیرساخت‌های غیرنظامی جده که زیباترین و پیشرفته‌ترین شهر عربستان سعودی است، مطلع شدم. آن‌ها روند سازنده‌ای در پیش نگرفته و صرفا به بی ثباتی منطقه متمرکز شده‌اند.»

این مقام پارلمانی روسیه در ادامه گفت: «این اتفاقات درستی حمایت روسیه از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در تروریستی خواندن انصارالله را نشان می‌دهد. باید کسانی که این حملات را برنامه‌ریزی و اجرا کردند محاکمه شوند. باید به صورت غیر مشروط از تلاش‌های عربستان سعودی برای حل بحران در یمن و تلاشش برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه حمایت شود.»

 

لیونید لتوتسکی

 

این اظهارات در حالی است که امروز هفتمین سالروز حمله نظامی ائتلاف عربی به رهبری ریاض به یمن است، حمله‌ای که با محاصره همه جانبه همراه شده و تاکنون دهها هزار کشته و میلیون‌ها آواره بر جا گذاشته است.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه جمعه از انجام عملیات سوم «شکست محاصره» علیه عربستان سعودی خبر داد. پس از آن منابع خبری گزارش دادند که اطلاعاتی مبنی بر سوختن کامل تاسیسات آرامکو در جده و وقوع آتش سوزی به شکلی بی‌سابقه در دست است. اطلاعات حاکی از آن است که آتش‌سوزی در مخازن و تاسیسات سوخت باعث از بین رفتن کل تاسیسات شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.